انواع سئو

0 269

 انواع سئو چیست؟

چهار نوع اصلی از سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد که همه آنها به شما کمک می کند که در نتایج جستجو بهتر دیده شوید:

  • سئو کلاه سفید (White Hat SEO)
  • سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)
  • سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)
  • سئو منفی (Negative SEO)

تفاوت این ها در زمان، هزینه، ریسک و ارزش است.

انواع سئو

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه شما را سریعتر به جایگاه مورد نظرتان می رساند. این کار معمولا ارزان تر است زیرا شما در حال حرکت در مسیری بر خلاف قوانین گوگل وبمستر هستید.

در واقع، بسیاری از تاکتیک های کلاه سیاه به طور خاص در دستورالعمل ها به عنوان کارهایی بیان شده اند که نباید انجام دهید. به همین ترتیب، آنها این ریسک را بهمراه دارند که وب سایت یا محتوای شما از نتایج جستجو ممنوع شود و یا زمانی که گوگل الگوریتم رتبه بندی خود را آپدیت کند، رتبه شما کاهش خواهد یافت. این نگرانی کوچکی نیست. گوگل الگوریتم رتبه بندی خود را تقریبا ۵۰۰-۶۰۰ بار در سال آپدیت می کند. سئو کلاه سیاه به سرعت ارزش بوجود می آورد، اما خطر زیادی وجود دارد چون این ارزش نمی تواند و نخواهد توانست پایدار بماند.

سئو کلاه سفید

از سوی دیگر، تکنیک های سئو کلاه سفید به دستورالعمل های گوگل وبمستر پایبند هستند، اما معمولا نتیجه گرفتن از آنها بیشتر طول می کشد و هزینه بیشتری در پی خواهد داشت. اما سئو کلاه سفید، ریسک کمتری را به همراه دارد و در طول زمان، ارزش، ماندگاری و پایداری دارد. 

بیشتر شرکت های معتبر سئو و بازاریابی محتوا مانند:

در حال استفاده از سئو کلاه سفیده بوده و ابزار و تکنیک های آن را توصیه می کنند.

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری جایی در وسط است زیرا این تاکتیکها به طور خاص در دستورالعمل گوگل نیست. شما باید در مورد اتخاذ این مسیر احتیاط کنید زیرا فقط به این دلیل که تکنیک خاصی به عنوان فریبنده و بر خلاف قوانین نامیده نشده است در رتبه بندی شما تاثیر منفی نخواهد گذاشت. در واقع گوگل می گوید:

وبمستر هایی که انرژی خود را صرف حفظ اصول اساسی می کنند، تجربه کاربری بسیار بهتری را فراهم می کنند و بنابراین نسبت به کسانی که وقت خود را صرف سو استفاده از نقص ها می کنند رتبه بهتری بدست می آورند.

خلاصه ای از هر یک از انواع مختلف سئو، شامل نمونه ها، در زیر ارائه شده است.

خلاصه انواع سئو کلاه سفید، سیاه و خاکستری

نوع توضیح مثال
سئو کلاه سفید تمرین های سئو کلاه سفید به شدت به دستور العمل های موتور جستجو مرتبط است. آنها به احتمال زیاد از تغییرات الگوریتم های آینده تأثیر منفی نگیرند، زیرا شما بر اساس قوانین بازی می کنید. بدست آوردن نتیجه بیشتر طول می‌کشد، زیرا شما از تقلب ها و کلید های میانبر اجتناب می کنید. نوشتن مطالب مرتبط و مفید که به مخاطبان شما در انجام کارشان کمک می‌کند

ترفیع و تبلیغ کردن محتوا در شبکه های اجتماعی، تا مخاطبین و لینک ها را کسب کند

سئو کلاه سیاه سئو کلاه سیاه از شیوه هایی بر خلاف رهنمودهای موتور جستجو استفاده میکند، بنابراین آنها این ریسک را بهمراه دارند که وب سایت و یا محتوای شما از نتایج جستجو ممنوع شود. به روز رسانی الگوریتم آینده ممکن است منجر به تاثیر منفی یا نابود کردن هر گونه مزایای کوتاه مدتی شود که با استفاده از روش کلاه سیاه بدست آورده اید، در این مدل شما سریعتر بالا می آیید، زیرا کمتر توسط “قوانین” محدود شده اید. پر کردن صفحه با کلمات کلیدی یا پنهان کردن آنها

سرقت ادبی

بک لینک های پولی

مخفی کردن (به صورتی که محتوای مختلفی به بازدیدکنندگان انسانی و موتور جستجو نشان داده می شود)

محتوای کوتاه (کمتر از ۳۰۰ کلمه در هر صفحه یا پست)

و شبکه های بلاگ شخصی (مجموعه ای از سایت های تحت کنترل ارائه دهنده خدمات سئو که برای لینک سازی استفاده می شود)

سئو کلاه خاکستری سئو کلاه خاکستری جایی در وسط قرار دارد. این شیوه ها به طور خاص در دستورالعمل ها نیست، اما هنوز هم باید به عنوان خطرناک در نظر گرفته شود. Clickbait (محتوایی که هدف اصلی آن جلب توجه و تشویق بازدیدکنندگان به کلیک بر روی یک لینک به یک صفحه وب خاص است و ارزشی ارائه نمی کند)

محتوایی که کمی تغییر داده شده

تبادل لینک

پرداخت پول برای کامنت گرفتن

سئو منفی سئو منفی اجرای روش های سئو کلاه سیاه و یا خاکستری در وب سایت شخصی دیگر با هدف آسیب رساندن است. رقبای شما آسیب می بیند و باعث می شود که شما در نتایج جستجو به سمت بالای فهرست حرکت کنید. ایجاد لینک های غیر طبیعی یا نامطلوب به وب سایت رقیب

سرقت مطالب آنها

ارسال نظرات منفی

هک کردن سایت و تغییر محتوای آن 

 

مقایسه تصویری انواع مختلف سئو

تصویر زیر مقایسه بصری انواع سئو (کلاه سفید، سیاه و خاکستری) است. 

انواع سئو

سئو داخلی و سئو خارجی

شما همچنین ممکن است اصطلاحات سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) را شنیده باشید. این اصطلاحات به موضوع تلاش بهینه سازی شما اشاره می کنند و می توانند هر کدام از تکنیک های سئو کلاه سفید، خاکستری و یا کلاه سیاه را استفاده کنند.

انواع سئو

سئو داخلی

سئو داخلی بر وب سایت و محتوای شما متمرکز است. هدف آن اطمینان از این است که موتورهای جستجو و جستجوکنندگان می توانند به راحتی مطالب شما را پیدا، استفاده و درک کنند. سئو داخلی به طور عمده به گوگل و بازدید کنندگان کمک می کند که تصمیم بگیرند که آیا محتوای شما مناسب و بالقوه مفید است. مثالها عبارتند از:

  • تگ های عنوان (title tags)
  • متا تگ ها (meta tags)
  • متا توضیحات (meta descriptions)
  • عنوان ها (headings)
  • پاراگراف ها
  • تصاویر
  • URL ها
  • و همچنین لینک های داخلی و خروجی

سئو خارجی

سئو خارجی بر روی سیگنال های رتبه بندی خارجی مانند بک لینک ها و اشاره های آنلاین (بدون لینک) به کسب و کار یا وب سایت شما متمرکز است. فرض کنید محتوای شما مربوط به یک جستجوی گوگل باشد، سئو خارجی عمدتا به گوگل کمک می کند تصمیم بگیرد که آن را در کجای نتایج جستجو قرار دهد. مثالها:

  • لینک ورودی از یک وب سایت دیگر
  • اشاره کردن بدون لینک دادن به شرکت یا وب سایت شما در شبکه های اجتماعی
  • انجمن وب سایت (a website forum)
  • سایت پرسش و پاسخ (a question and answer site)
  • دایرکتوری آنلاین یا هر وب سایت دیگر

داستان کلاه های انواع سئو چیست؟

به کلاه ها برگردیم … بر اساس ویکی پدیا، در دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۴۰ فیلمهای غربی ساخته شده در ایالات متحده دارای شخصیت هایی با کلاه سفید (که اغلب توسط قهرمانان پوشیده میشد) و کلاه سیاه (توسط افراد شرور) بود. این کار به صورت نمادین به معنای تقابل خوب در برابر بد است. 

 

انواع سئو

در مورد سئو هم همینطور است. تخصیص کلاه سفید به معنای ارائه خدمات و تاکتیک های خوب سئو است. سئو کلاه سیاه دقیقا بر عکس این موضوع است. در زندگی واقعی، خاکستری بسیار بیشتری وجود دارد. در کل این تاریخچه این نوع نامگذاری است. 

منبع: B-Seen on Top

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.