استراتژی سئو چیست؟

0 17

یک عبارت کلیشه ای در میان دیجیتال مارکترها وجود دارد که اینگونه بیان میکند: بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) همان چیزی نیست که قبلا مورد استفاده قرار می‌گرفت. و عبارتی که معمولا آن را نشنیده اید این است که: استراتژی سئو برای سال ۲۰۱۹ نباید فقط بر کلمات کلیدی تمرکز کند.

امروزه اکثر کسب و کارها مفاهیم اساسی سئو را درک می کنند و اینکه چرا سئو مهم است. با این حال، هنگامی که به مرحله توسعه و اجرای یک استراتژی سئو برای کسب و کارتان میرسید، فقط تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی که مشتریان شما آنها را جستجو میکنند، نه تنها دشوار بلکه اشتباه است.

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو فرآیند سازماندهی محتوای وب سایت بر اساس موضوع است، که به موتورهای جستجو مانند گوگل در درک قصد کاربر از جستجوی یک عبارت یا کلمه کمک می کند. با بهینه سازی یک صفحه وب پیرامون موضوعات، و سپس کلمه های کلیدی در درون آن موضوع ها، می توانید شانس دیده شدن خود را در یک موتور جستجو افزایش دهید و رتبه خوبی برای کلمات کلیدی طولانی (Long-tail keywords) مرتبط با موضوع بدست آورید.

متخصص سئو کیست؟

بهینه سازان برای موتور جستجو (سئوکاران) افرادی هستند که وب سایت ها بهینه سازی میکنند تا به آنها کمک کنند در نتایج ابتدائی موتورهای جستجو نشان داده شوند و ترافیک ارگانیک بیشتری را به دست آورند. در اصل، یک سئوکار یک استراتژیست محتوا بسیار متخصص است و به یک کسب و کار کمک می کند تا فرصت هایی را پیدا کند برای پاسخ دادن به سوالاتی که افراد در هر صنعت از طریق موتورهای جستجو بدنبال آن هستند.

سه نوع سئو وجود دارد که یک استراتژیست سئو می تواند بر روی آنها متمرکز شود:

استراتژی سئوسئو داخلی (On-page SEO):

این نوع سئو بر محتوای درون صفحه و نحوه بهینه سازی آن محتوا برای کمک به افزایش رتبه سایت برای کلمات کلیدی خاص تمرکز می کند.

سئو خارجی (Off-page SEO):

این نوع سئو بر لینک هایی که در وب سایت های دیگر در اینترنت به سایت داده میشوند متمرکز است. تعداد بک لینک ها و کسانی که این لینک ها را به وب سایت داده اند به شما کمک میکنند اعتماد موتور جستجو را جلب کنید. این باعث می شود وب سایت شما به عنوان یک نتیجه رتبه بهتری بدست آورد.

سئو تکنیکال (Technical SEO):

این نوع از سئو بر طراحی وبسایت متمرکز است، و قسمت بک اند (backend) وب سایت را بررسی می کند تا بفمهد چگونه هر صفحه وب از لحاظ تکنیکال یا فنی تنظیم می شود. گوگل به همان اندازه به کد وب سایت اهمیت می دهد که به محتوای آن اهمیت می‌دهد، و این تخصص برای رتبه گرفتن یک وب سایت در موتور جستجو بسیار مهم است.

در نظر داشته باشید که هر کسب و کار نمی تواند وب سایت خود را برای جستجو به همان شیوه مرسوم بقیه سایت ها بهینه سازی کند و بنابراین هر سئو یک روند بهینه سازی یکسان نخواهد داشت. این شغل سئوکار است که صنعت مورد نظر خود را تحلیل کند، آنچه که برای مخاطبانش مهم است را پیدا کرده، و یک استراتژی سئو ایجاد کند که محتوایی مناسب را در مقابل آن مخاطب قرار دهد.

چگونه یک استراتژی سئو بنویسیم؟

۱) فهرستی از موضوع ها را تهیه کنید

۲) فهرستی از کلمات کلیدی طولانی بر اساس این موضوعات تهیه کنید

۳) برای هر موضوع صفحه بسازید

۴) یک وبلاگ بسازید

۵) برای افزایش اعتبار صفحه هر هفته مطلبی را منتشر کنید

۶) یک برنامه لینک سازی ایجاد کنید

۷) قبل از قرار دادن هر گونه محتوای رسانه ای در وب سایت خود، آن را فشرده کنید

۸) اخبار سئو و بهترین روشهای سئو را پیگیری کنید

۹) موفقیت محتوا خود را اندازه گیری و پیگیری کنید

در این مقاله سئو مگ ۹ مرحله نوشتن استراتژی سئو ارائه شده است تا اطمینان حاصل کنید که تمام مبانی سئو خود را در سال ۲۰۱۹ تحت پوشش قرار داده اید.

۱) فهرستی از موضوع ها را تهیه کنید

کلمات کلیدی قلب سئو هستند، اما آنها در واقع اولین قدم برای رشد ارگانیک شما نیستند. اولین گام نوشتن استراتژی سئو شما این است که فهرستی از موضوعاتی ایجاد کنید  که مایلید از یک ماه تا چند سال دیگر آنها را پوشش دهید.

برای شروع، فهرستی از حدود ۱۰ واژه کوتاه و اصطلاحات مربوط به محصول یا خدمت خود تهیه کنید. از ابزار Google Keyword Tool استفاده کنید تا حجم جستجوی آنها را شناسایی کرده و مشتقات مناسب آنها در کسب و کار خود را بیابید.

شما این موضوعات را با کلمات کلیدی کوتاه محبوب پیوند می دهید، اما برای این کلمات کلیدی پستی در وبلاگ اختصاص نمی‌دهید. اگر به تازگی شروع به بهینه سازی وب سایت خود برای جستجو کرده اید، برای رتبه گرفتن در گوگل این کلمات کلیدی بیش از حد رقابتی هستند. در مورد چگونگی استفاده از این موضوعات صحبت خواهیم کرد.

استراتژی سئوبا استفاده از حجم جستجو و رقابت به عنوان معیار سنجش، فهرست خود را به ۱۰ تا ۱۵ کلمه کلیدی کوتاه محدود کنید که برای شما مهم هستند و مخاطبانتان نیز آنها را جستجو میکنند. سپس این فهرست را به ترتیب اولویت بر اساس حجم جستجوی ماهانه و ارتباطش با کسب و کار خود مرتب کنید.

به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار در مورد استخر شنا تلاش می کند برای عبارت استخر فایبر گلاس که در هر ماه ۱۱۰۰۰۰ بار جستجو میشود رتبه بدست آرود، این کلمه کلیدی کوتاه می تواند همان چیزی باشد که نشان دهنده موضوع اصلی است که آنها باید برایش محتوا تولید کنند. پس از آن، کسب و کار یک سری کلمات کلیدی طولانی را مشخص میکند که مربوط به این کلمه کلیدی کوتاه است، حجم معقولی جستجو ماهانه دارد و به بحث در مورد موضوع استخرهای فایبر گلاس کمک می کند. در ادامه در مورد این کلمه های کلیدی طولانی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

هر یک از این کلمات کلیدی به عنوان ستون (pillar) نامیده می‌شود و به عنوان حامی اصلی برای یک کلاستر یا خوشه (cluster) بزرگتر از کلمات کلیدی طولانی است، و این همان چیزی است که ما را به گام بعدی میرساند …

۲) فهرستی از کلمات کلیدی طولانی بر اساس این موضوعات تهیه کنید

در این بخش شما شروع به بهینه سازی صفحات خود برای کلمات کلیدی خاص می کنید. برای هر ستونی که مشخص کرده اید، از ابزار کلمه کلیدی خود استفاده کرده و ۵ تا ۱۰ کلمه کلیدی طولانی مشخص کنید که عمیق تر به کلمه کلیدی اصلی موضوع می‌پردازند.

به عنوان مثال، ما در سئو مگ به طور مرتب محتوای مربوط به موضوع «سئو» را تولید می کنیم، اما با این حال بسیار دشوار است که به خوبی در گوگل برای چنین موضوع محبوبی رتبه بدست آوریم. ما حتی با ایجاد صفحات چندگانه که همه آنها یک کلمه کلیدی مشابه را هدف قرار داده اند ریسک رقابت با محتوای خودمان را می پذیریم. بنابراین، در مورد انجام تحقیق کلمه کلیدی، بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو، ایجاد استراتژی سئو (مانند مقاله ای که اکنون در حال خواندن آن هستید) و سایر موضوعات مرتبط با سئو محتوا تولید می کنیم.

استراتژی سئواین به کسب و کار اجازه می دهد که افرادی را جذب کند که دارای علایق و نگرانی های مختلف و متنوع در مورد داشتن محصولی هستند و در نهایت نقاط ورود (منظور صفحه های مختلف سایت است که مخاطبان را جذب میکنند) بیشتری برای افراد علاقمند به خرید ایجاد کند.

از موضوعات فرعی برای نوشتن مقاله های وبلاگ یا ایده گرفتن برای صفحه وب استفاده کنید که مفهوم خاصی را در مورد هر موضوع اصلی که در مرحله ۱ شناسایی شده توضیح میدهد. این موضوعات فرعی را به ابزار تحقیق کلمه کلیدی خود بسپارید تا کلمات کلیدی طولانی را شناسایی کنید که اساس و مبنای هر پست وبلاگ قرار می گیرند.

Subtopics چیست؟

Subtopic یا موضوع فرعی، بخش کوچک‌ تری از محتوای اصلی است که به یک موضوع زیر مجموعه ای از موضوع اصلی ارتباط دارد. به عنوان مثال پست هایی وبلاگ که با محوریت یک موضوع مثلا بازاریابی ایمیلی که خود زیر شاخه دیجیتال مارکتینگ است نوشته می‌شوند.

در مجموع، این موضوعات فرعی یک خوشه ایجاد می کنند. بنابراین، اگر شما ۱۰ موضوع ستونی (اصلی) داشته باشید، هر یک از آنها باید آماده باشند تا از خوشه ای شامل ۵ تا ۱۰ زیر مجموعه پشتیبانی کنند. این مدل سئو مدل خوشه‌ای موضوع (topic cluster) نامیده می‌شود و الگوریتم های پیشرفته موتور جستجو به آنها متکی هستند تا کاربران را با اطلاعات مورد نظرشان مرتبط سازند.

مدل خوشه‌ای موضوع (topic cluster) چیست؟

به عبارت ساده، خوشه های موضوع مجموعه ای از مقالات یا صفحات مرتبط به هم در مورد یک موضوع مادر هستند. آنها در نهایت به شما اجازه می دهند که محتوای شما بیشتر و بهتر در موتورهای جستجو دیده شود. یک خوشه موضوع با موضوع اصلی شروع می شود، که همچنین به عنوان صفحه “ستون” شناخته می شود.

این یک ویدیو در مورد این مفهوم است:

 

صفحاتی که به تعاملات مربوط به موضوع کلی میپردازند، به عنوان بهترین پاسخ برای یک پرس و جوی یک فرد جستجو کننده در نظر گرفته می شوند و رتبه بهتری خواهند داشت.

۳) برای هر موضوع صفحه بسازید

در حوزه وب سایت ها و رتبه گرفتن در موتورهای جستجو، تلاش برای اینکه یک صفحه برای چند کلمه کلیدی رتبه بگیرد غیر ممکن بنظر میرسد. اما اجازه دهید این ایده را به صورت عملی بررسی کنیم:

۱۰ موضوع ستونی که در مرحله اول انتخاب کردید را در نظر بگیرید و یک صفحه برای هر یک ایجاد کنید که بطور خلاصه به ارائه طلاعات در مورد موضوع در سطحی بالا بپردازد و از کلمات کلیدی طولانی که در هر خوشه در مرحله دوم بدست آمده استفاده کنید.

برای مثال، یک صفحه ستون در مورد سئو می تواند سئو را در بخش های مختصر توصیف کند که شامل تحقیقات کلمه کلیدی، بهینه سازی تصویر، استراتژی سئو و سایر موضوعات فرعی مرتبط با سئو باشد. هر صفحه ستون را به عنوان یک جدول محتوا در نظر بگیرید، که در آن به صورت مختصر خوانندگان خود را با موضوعات وابسته ای آشنا می کنید که در پست های وبلاگ به توضیح آنها خواهید پرداخت.

Pillar Page چیست؟

صفحه ستون، صفحه‌ای جامع است که موضوع اصلی را تحت پوشش قرار می‌دهد و به محتواهای با کیفیتی به نام موضوع فرعی لینک می‌دهد. در حالت ایده‌آل یک صفحه ستون، در بهترین و بالاترین سطح سایت شما و نتایج موتورهای جستجو قرار می‌گیرد، زیرا توانسته ترافیک ارگانیک زیادی را جذب کند. در واقع، این صفحه، یک نقشه راهنما محسوب می‌شود.

از فهرست کلمات کلیدی خود برای تعیین تعداد صفحه های ستون مختلفی که باید ایجاد شود استفاده کنید. در نهایت تعداد موضوعاتی که برای آنها صفحات ستون ایجاد می کنید باید با تعداد محصول، پیشنهادات و تخفیفها، و مکان های کسب و کار شما هماهنگ باشد. این امر باعث می شود که مشتریان بالقوه و مشتریان واقعی شما بتوانند بدون توجه به کلمات کلیدی که سرچ می کنند براحتی شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند.

هر صفحه وب باید شامل مطالب مرتبط برای مشتریان احتمالی و مشتریان شما باشد و شامل عکس ها و لینکهایی به صفحات سایت شما برای بهبود تجربه کاربری باشد. در مورد این لینک ها در مرحله بعدی صحبت می‌کنیم.

۴) یک وبلاگ بسازید

وبلاگ نویسی یک راه شگفت انگیز رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی و درگیر کردن کاربران وب سایت است. با این وجود، هر پست وبلاگ یک صفحه وب جدید است که به شما فرصتی دیگر برای رتبه بندی در موتورهای جستجو میدهد. اگر در حال حاضر کسب و کار شما وبلاگ ندارد، یک وبلاگ بسازید. این جایی است که شما در مورد هر موضوع فرعی به طور مفصل بحث می‌کنید و شروع به دیده شدن در گوگل می‌کنید.

همانطور که هر پست وبلاگ را می نویسید و خوشه های خود را پر میکنید، باید سه کار را انجام دهید:

۱) ابتدا، کلمات کلیدی طولانی خود را بیش از سه یا چهار بار در صفحه بکار نبرید. گوگل همانند گذشته کلمات کلیدی را در نظر نمی گیرد. در واقع، بکار بردن زیاد کلمه کلیدی شما ممکن است یک پرچم قرمز برای موتورهای جستجو باشد به این معنی که شما در حال keyword stuffing (بکار بردن بیش از حد کلمات کلیدی) هستید. این کار می تواند وب سایت شما را جریمه کند و رتبه شما را کاهش دهد.

۲) سپس، به صفحه ستونی که در این موضوع ایجاد کرده اید، لینک بدهید. شما می توانید این کار را در قالب تگ ها در سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) یا با انکرتکست ساده در متن مقاله انجام دهید.

۳) هنگامی که هر پست وبلاگ را منتشر می کنید، به آن از صفحه ستونی که حامی این موضوع وابسته است لینک دهید. بخشی را در صفحه ستون خود که این موضوع فرعی را معرفی می کند پیدا کرده و لینک را در آن قرار دهید.

با اتصال هر دوی ستون و خوشه به این شیوه، شما به گوگل می گویید بین کلمات کلیدی طولانی و موضوع اصلی که شما سعی در رتبه گرفتن در آن هستید رابطه ای وجود دارد.

۵) برای افزایش اعتبار صفحه هر هفته مطلبی را منتشر کنید

اینگونه نیست که هر پست وبلاگ یا صفحه ای که شما نوشتید، باید به یک خوشه موضوع تعلق داشته باشد. همچنین نوشتن در مورد مباحث مشابه که برای مشتریان شما اهمیت دارد باعث افزایش اعتبار شما در گوگل میشود. هرچه بیشتر محتوای مرتبط تولید کنید گوگل بیشتر به شما توجه خواهد کرد.

با در نظر داشتن این موضوع، حداقل یک بار در هفته وبلاگ نویسی داشته باشید. به خاطر داشته باشید که شما در ابتدا برای مخاطبان خود وبلاگ نویسی می کنید، نه برای موتورهای جستجو. در مورد چیزهایی بنویسید که مخاطبان و یا مشتریان بالقوه شما به آن علاقه مند هستند. اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی مرتبط به میزان کافی استفاده کنید، و مخاطبان شما به آرامی شروع به توجه به آن ها و کلیک کردن خواهند کرد.

استراتژی سئودر نظر داشته باشید که اهمیت موضوع ها با هم برابر نیست و وقتی که خوشه های شما موفق می شوند، باید بر اساس نیازهای شرکت آنها را اولویت بندی کنید. بنابراین، فهرستی تهیه کنید از تمام صفحات وب مختلف که میخواهید ایجاد کنید و آنها را رتبه بندی کنید. سپس، برنامه زمانی و برنامه ای برای ایجاد آن صفحات آماده کنید.

فهرست های خود را به روز و بر اساس صفحاتی که به شما در دستیابی به اهداف کسب و کارتان کمک خواهند کرد اولویت بندی کنید.

۶) یک برنامه لینک سازی ایجاد کنید

مدل خوشه ای موضوع روشی است که شما در استراتژی سئو سال جاری باید دنبال کنید، اما این تنها راه برای به دست آوردن رتبه بالاتر برای محتوای وب سایت نیست.

پنج مرحله اول به تاکتیک های سئو داخلی اختصاص داشت. لینک سازی هدف اصلی سئو خارجی است و همچنین یک عامل بسیار مهم در نحوه رتبه بندی صفحات شما در موتورهای جستجو است.

لینک سازی چیست؟

لینک سازی فرآیند جذب و بدست اوردن لینک های ورودی یا inbound links (که بک لینک نیز نام دارند) به وب سایت شما از جاهای دیگر در وب است. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه اعتبار صفحه وب سایت لینک دهنده بیشتر باشد، تاثیر آن بر روی رتبه وب سایتی که به آن لینک میدهد بیشتر خواهد بود.

زمانی را برای تفکر و یافتن تمام راههای مختلفی که می توانید لینک های ورودی به وب سایت خود جذب کنید اختصاص دهید. با تعداد کم شروع کنید – مثلا با سایر شرکت ها و کسب و کارهای محلی خود به تبادل لینک بپردازید. چند پست وبلاگ بنویسید و آنها را در توییتر، فیس بوک، و لینکدین به اشتراک بگذارید. با دیگر وبلاگ نویسان برای پست مهمان ارتباط برقرار کرده و از طریق آن می توانید به وب سایت خود لینک بدهید.

استراتژی سئویکی دیگر از روش های عالی جذب بک لینک ها این است که از وبلاگ خود برای ارسال مقالات مربوط به رویدادهای کنونی یا اخبار استفاده کنید. به این ترتیب، شما این شانس را دارید که از یک تاثیرگذار (اینفلوئنسر) صنعت یا وبلاگ نویسان دیگر در صنعت خود لینک بگیرید.

۷) قبل از قرار دادن هر گونه محتوای رسانه ای در وب سایت خود، آن را فشرده کنید

این یک گام کوچک اما مهم در فرایند سئو است. همانطور که بلاگ یا وب سایت شما رشد می کند، بدون شک، تصاویر، فیلم ها و رسانه های مرتبط بیشتری خواهید داشت. این سرمایه های تصویری می تواند به حفظ جلب توجه بازدید کنندگان شما کمک کند، اما فراموش نکنید که این دارایی ها هنوز از لحاظ فنی فایلهای کامپیوتری هستند و فایلها دارای سایز هستند.

به عنوان یک قاعده کلی، هر چه اندازه فایل بزرگتر باشد، برای مرورگر رندرینگ سایت شما سخت تر است. و نکته جالبش اینست که سرعت صفحه یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی است که موتورهای جستجو بر اساس آن تصمیم می گیرند که محتوای شما در کجای فهرست نتایج قرار گیرد.

بنابراین، هر چه اندازه فایل کوچکتر باشد، وب سایت شما سریعتر بارگذاری خواهد شد، و می توانید در نتایج ابتدایی گوگل حضور داسته باشید. اما چگونه میتوان اندازه فایل ها را در کامپیوتر کاهش داد؟

برای مثال، اگر میخواهید یک عکس به یک پست وبلاگ اضافه کنید، ابتدا اندازه فایل خود را بررسی کنید. اگر حجم آن مگا بایت (MB) است، حتی فقط ۱ مگابایت، ایده خوبی است که از ابزار فشرده سازی تصویر برای کاهش حجم فایل قبل از ارسال آن به وبلاگ خود استفاده کنید. سایت هایی مانند TinyPNG (نیازمند فیلتر شکن) فشرده سازی تصاویر به صورت انبوه را آسان ساخته است، علاوه بر آن سایت Squoosh اندازه تصاویر را تا سطح بسیار کوچک کاهش می دهد.

استراتژی سئودر نهایت، با نگه داشتن اندازه فایل های خود را در حد کیلوبایت (KB) می توانید به اندازه کافی از سرعت صفحه وب سایت خود محافظت کنید.

۸) اخبار سئو و بهترین روشهای سئو را پیگیری کنید

مانند چشم انداز کلی بازاریابی، فضای بهینه سازی موتور جستجو همواره در حال تکامل است. استقبال از روندهای جدید و انجام بهترین شیوه ها کار دشواری است، اما منابع آنلاین متعددی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند همیشه از اخبار سئو و تغییراتی مطلع باشید که ممکن است بر وب سایت و استراتژی سئو شما تأثیر بگذارد.

در اینجا چند منبع که باید پیگیری کنید معرفی شده اند:

۹) موفقیت محتوا خود را اندازه گیری و پیگیری کنید

سئو نیازمند صرف زمان و انرژی زیادی است. اگر نتوانید ثمره تلاش خود را بدست آورید، این همه وقت و تلاش چه فایده ای دارد؟ معیارهای زیادی وجود دارد که می توانید روزانه، هفتگی یا ماهانه پیگیری کنید تا برنامه سئو خود را بررسی کرده و موفقیت خود را اندازه گیری کنید.

از آنجا که معیار مورد نظر سئو، ترافیک ارگانیک است (ترافیکی که از یک موتور جستجو بدست می آید)، به دنبال یک ابزار باشید که اجازه دهد تا هم ترافیک ارگانیک کلی خود را بررسی کنید و هم چگونگی رتبه بندی صفحات خود بر اساس هر یک از کلمات کلیدی طولانی که برایشان هدف گذاری کرده اید. برای این منظور SEMrush و Ahrefs ابزارهای گزارش دهی عالی هستند.

با استفاده از اکسل، Google Sheets یا یک بسته تجزیه و تحلیل وب، یک داشبورد ماهانه ایجاد کنید تا بتوانید بر ترافیک وب سایت خود از جستجوهای ارگانیک نظارت کنید.

همچنین پیگیری و بررسی مستمر صفحات نمایه (ایندکس) شده، لیدها، بازگشت سرمایه یا ROI، لینکهای ورودی (بک لینک ها)، کلمات کلیدی و رتبه واقعی شما در SERPs (صفحات نتایج موتورهای جستجو) می توانند در تشخیص میزان موفقیت و همچنین شناسایی فرصت های شغلی به شما کمک کنند.

سوالات رایج در مورد سئو و استراتژی سئو:

اعتبار دامنه چیست؟

اعتبار دامنه در سئو یک ارزش عددی است که توسط چند ابزار تحقیقات کلمه کلیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اعتبار دامنه اندازه گیری می‌کند که موتورهای جستجو چقدر سایت شما را محبوب و قابل اعتماد می‌دانند. DA بر اساس نحوه لینک دادن وب سایت ها به یکدیگر در اینترنت محاسبه می‌شود.

کار متخصص سئو چیست؟

یک متخصص سئو کسی است که در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو متخصص است. آنها در بهینه سازی وب سایت تخصص لازم را کسب میکنند تا تعداد بازدیدهایی که از موتورهای جستجو به دست می‌آورند را افزایش دهند.

کار مدیر سئو چیست؟

یک مدیر سئو وب سایت ها را بهینه می کند تا آنها را در نتایج موتورهای جستجو بالاتر ببرد و بازدیدکنندگان بیشتری به دست آورند. آنها بر روی سئو داخلی و سئو خارجی کار می‌کنند.

نویسنده محتوای سئو کیست؟

یک نویسنده محتوا سئو کسی است که محتوا وب سایت را با هدف دیده شدن در موتورهای جستجو و بدست آوردن بازدیدکننده می‌نویسد. آنها به طور کلی در هر دو حوزه سئو و بازاریابی محتوا خبره هستند.

شغل یک سئوکار چیست؟

شغل سئوکار این است که بهینه سازی وب سایت ها را مدیریت کند تا مطمئن شود از موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ ترافیک مطلوبی را به دست می‌آورند.

چگونه می‌توانم یک متخصص سئو بشوم؟

برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، می توانید در دانشگاه و یا آنلاین در رشته بازاریابی به تحصیل بپردازید و یا به صورت عملی در بهینه سازی وب سایت تجربه کسب کنید. برای سئو داخلی و سئو خارجی و سئو تکنیکال، راه های متعددی وجود دارند که باید آنها را بیاموزید.

منبع Hubspot

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.