سئو مگ
آموزش رایگان و حرفه ای سئو و بهینه سازی سایت

سئو سایت برای الگوریتم برت

0 178

جان مولر متخصص گوگل به سوالی در مورد بهینه سازی برای الگوریتم BERT یا همان سئو سایت برای الگوریتم برت پاسخ داد. این متخصص گوگل پاسخهای دقیقی را ارائه کرد که اطلاعات بیشتری را در اختیار کسانی می‌گذارد که نگران آپدیت برت هستند.

الگوریتم برت

الگوریتم یا آپدیت برت روشی برای درک متن است. بنابراین به جای تجزیه و تحلیل متن به معنای تطابق کلمات کلیدی، برت به گوگل کمک می‌کند تا موضوعات و مفاهیم موجود در جمله ها، پاراگراف ها و جستجوها را درک کند.

بنابراین بجای تطابق دادن کلمات با هم، الگوریتم برت به درک معنی کلمات کمک می‌کند.

توضیحات مقاله وبلاگ گوگل با عنوان درک جستجوها بهتر از گذشته، یقینا برای تولید کنندگان محتوا و وبمستران مبهم است. مقاله گوگل بیشتر به عنوان توضیحی برای کاربران موتور جستجو نوشته شده است تا برای تولید کنندگان محتوا.

چگونه سایت خود را برای الگوریتم برت سئو کنیم؟

دنی سالیوان به فعالان حوزه سئو پیشنهاد کرد که راهی جز نوشتن مطالب برای کاربران وجود ندارد.

هیچ کاری برای بهینه سازی برای الگوریتم برت وجود ندارد و نه چیزی که کسی بتواند دوباره در موردش فکر کند. اهمیت محتوای عالی و با کیفیت بدون تغییر باقی مانده است.

جان مولر هم همان توصیه دنی را داشت و جزئیات بیشتری را به آن اضافه کرد.

من در درجه اول توصیه می کنم به مقاله وبلاگ گوگل که در مورد این تغییر خاص نوشته شده نگاهی بیندازید.

آنچه ما در تلاش هستیم با این تغییرات انجام دهیم، درک بهتر متن است.

که از یک طرف به معنای درک بهتر جستجوها یا سؤالاتی است که افراد برای ما ارسال می کنند و از طرف دیگر درک بهتر متن در یک صفحه.

موارد جستجو شده واقعاً چیزی نیستند که شما بتوانید به عنوان سئوکار آنقدر بر آنها تأثیرگذار باشید.

جان سپس توضیحات خود را در مورد آنچه تولید کننده محتوا می تواند با محتوای خود انجام دهد ارائه داد:

متن موجود در صفحه چیزی است که می توانید روی آن تأثیر بگذارید. توصیه‌ی اصولی ما بر طبیعی نوشتن است.

بسیاری از این الگوریتم ها سعی در درک بهتر متن و موضوع محتوای یک صفحه دارند.

مواردی را بکار ببرید که به ما کمک می‌کنند بهتر درک کنیم چه سوال یا جستجویی را با صفحه شما تطبیق دهیم.

بنابراین، کار خاصی وجود ندارد که بتوانید برای بهینه‌ سازی برای الگوریتم BERT انجام دهید، غیر از این که اطمینان حاصل کنید که صفحات شما متن طبیعی داشته باشند … محتوایی که یک انسان عادی قادر به درک آن است. بنابراین به جای پر کردن صفحه با کلمات کلیدی، به طور طبیعی بنویسید.

چند توصیه در مورد سئو سایت برای الگوریتم برت

در این قسمت چند استراتژی ساده وجود دارد که می توانند در سئو سایت برای الگوریتم برت به شما کمک کنند:

۱) از محتوای ساده، واضح و مختصر استفاده کنید

  • از بکار بردن کلمات پر از آرایه ای ادبی، اغراق آمیز و کلمات غیر ضروری خودداری کنید
  • تا حد ممکن ساده و واضح بنویسید
  • محتوا باید حاوی اطلاعات جدید و کاربردی باشد که برای خوانندگان مفید است

۲) از مدل خوشه‌ای موضوع استفاده کنید

قابل مشاهده بودن برای یک موضوع خاص خیلی بهتر از رتبه گرفتن برای یک کلمه کلیدی خاص است. با استفاده از مدل خوشه‌ای موضوع یا خوشه های موضوعی، می‌توانید به موتورهای جستجو سیگنال بدهید که برای موضوعی خاص که شامل طیف گسترده ای از کلمات کلیدی طولانی است معتبر و موثر هستید.

۳) برای کلمات کلیدی یا جستجوی مورد نظر خود خاص باشید

یکی از اصلی ترین چالش های سئوکاران درمورد BERT این است که این بروزرسانی علاوه بر چگونگی فهم گوگل از محتوای وبسایت ها به دنبال این است که بفهمد که دقیقاً یک کاربر به دنبال چه چیزی است. یعنی برای سئوکاران کلید اصلی این است که در مورد سؤالات یا جستجوهایی که محتوای آنها به دنبال پاسخ دادن به آن است، خاص تر باشند.

شبیه شروع یک کسب و کار است. وقتی کارآفرین هستید، باید به کسب و کاری فکر کنید که نیازها را برطرف می‌کند زیرا این نوع مشاغل سودآور هستند. در مورد محتوا نیز به همین صورت است. بهترین مطالب آنهایی هستند که نیازهای کاربران را پاسخ داده و برآورده می کنند.

خود را در جای جستجوکننده قرار دهید. اگر به دنبال لپ تاپ هستید، دقیقا چه کلماتی را جستجو خواهید کرد؟ انتظار دیدن چه نتایجی را از جستجوی خود دارید؟

نکته این است که ما اغلب کلمات بازدارنده یا اسیت واژه ها و ضمایر را از کلمات کلیدی که هدف قرار می دهیم حذف می کنیم و فکر می کنیم افراد اینگونه جستجو می کنند. بعلاوه اغلب کلمات کلیدی طولانی و اصطلاحات جستجو شده پر از کلمات بازدارنده در بین آنها را فراموش می کنیم، اما این دقیقاً همان چیزی است که برت در تلاش است تا آن را انجام دهد.

ایست واژه ها یا stop words چیست؟

ایست واژه ها یا کلمات بازدارنده کلماتی هستند که با وجود تکرار زیاد و حضور در بیشتر متون فاقد اطلاعات معنایی بخش هستند. مثال: از، با، در، به، برای، اگر و …

هر گروه از کلمات را می‌توان به عنوان کلمه توقف یا بازدارنده برای یک هدف مشخص انتخاب کرد. برای برخی از موتورهای جستجو، این کلمات برخی از رایج‌ترین و معمول‌ترین کلمات هستند، مثل: این، آن، در، به، و غیره.

گاهی جستجوی عباراتی که شامل کلمات توقف باشد، مانند «در به درها»، به دلیل حذف کلمات توقف با مشکل مواجه می‌شوند.

تعدادی از موتورهای جستجو برخی از معمول ترین کلماتی که شامل واژگانی مانند «خواستن» هستند را برای بهبود عملکرد از جستجو حذف می‌کنند.

در فرهنگ اصطلاحات بهینه‌سازی موتور جستجو، به رایج‌ترین کلماتی که اغلب موتورهای جستجو از آن اجتناب می‌کنند کلمه توقف یا ایست واژه گفته می‌شود که برای صرفه‌جویی در فضا و زمان پردازش داده‌های بزرگ در حین خزیدن یا شاخص‌گذاری کاربرد دارند. حذف این کلمات به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا در حافظهٔ پایگاه‌های اطلاعاتی‌شان صرفه‌جویی کنند (منبع).

ابزارهایی رایگان و کاربردی برای تحقیق کلمات کلیدی

می توانید به جای استفاده از ابزارهای تخصصی تحقیق کلمات کلیدی، از موارد زیر برای تحقیق استفاده کنید:

۱) Google Autocomplete

قابلیت پیشنهاد و یا پیش بینی عبارات تایپ شده توسط کاربران گوگل، قابلیتی است که به کاربران کمک می‌کند کادر جستجو را سریعتر با واژه دلخواه خود پر کنند.

سئو سایت برای الگوریتم برت۲) People Also Ask Box

این کادرها یک ویژگی پویا در صفحات نتایج جستجو هستند و شامل مجموعه ای از سؤالات مربوط به جستجوی اصلی است. حتما آنها را دیده اید.

سئو سایت برای الگوریتم برت۳) Related Searches

به گفته گوگل، جستجوهای مرتبط بطور خودکار براساس یک الگوریتم تولید می‌شوند تا اصطلاحات مربتط به جستجوی شما را تعیین کنند.

سئو سایت برای الگوریتم برتاز آنجایی که گوگل به طور مداوم آپدیتهایی را برای ایجاد یک تجربه جستجوی بسیار بهتر برای کاربران منتشر می‌کند، آپدیت برت زیاد تعجب آور نیست. اکثر بروزرسانی های اخیر گوگل بر روی یک چیز متمرکز است: ارائه اطلاعات یا پاسخهای مفید، آموزنده، معتبر، متخصصانه و دقیق به کاربران.

منبع Search Engine Journal SEO Hacker

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.