بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای سئو

0 141

اینستاگرام یک پلتفرم تصویری قدرتمند برای بازاریابان دیجیتال است که می‌توانند از آن استفاده کنند. هر کسی که استراتژی بازاریابی چند کاناله داشته باشد، میداند که برای بازاریابی پروفایل اینستاگرام باید پا را از خود اینستاگرام فراتر بگذارد.

با این حال، در کمال تعجب، عمدتا دشوار است که حساب های کاربری اینستاگرام در نتایج جستجو فهرست و نمایش داده شوند.

این موضوع به این دلیل است که اکثر کاربران اینستاگرام، خیلی علاقمند به ترویج خود نیستند و در واقع اینستاگرام موتورهای جستجو را از نمایه سازی (ایندکس کردن) تصاویر اینستاگرام شما، ممنوع می‌کند. گرچه خود پروفایل ها می‌توانند نمایه شوند، اما برای تصاویر امکان پذیر نمی باشند.

این نشان دهنده یک مانع عمده برای بازاریابانی است که می خواهند از طریق نتایج جستجو بازدید بیشتری برای حساب اینستاگرام خود بوجود بیاورند، اما این مانع غیرقابل عبور نیست.

نحوه بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای سئو

بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای سئو

۱) مطمئن شوید که پروفایل شما عمومی است

پروفایل های اینستاگرام به طور پیش فرض در حالت عمومی تنظیم می شوند، به این معنی که هر کسی می تواند به پروفایل شما و تمام محتوای شما دسترسی پیدا کند. به عنوان یک بازاریاب، این همان چیزی است که می خواهید. با این حال، ایده خوبی است که دوبار بررسی و اطمینان حاصل کنید که تنظیمات حریم خصوصی شما تغییر نکرده باشد.

برای انجام این کار، به پروفایل خود بروید و بر روی آیکون منو کلیک کنید:
بعد به «Settings» بروید و پس از آن به «Account Privacy» بروید و مطمئن شوید که «Private Account» در حالت «off» تنظیم شده باشد.

۲) طرح پروفایل شبکه اجتماعی را برای اینستاگرام تنظیم کنید

گوگل به شما اجازه می دهد از نشانه گذاری schema.org استفاده کنید تا به آنها بگویید که پروفایل چه شبکه های اجتماعی متعلق به شما هستند. اگر برند شما یک کارت در Graph Knowledge کسب کند، پروفایل های شبکه های اجتماعی شما در آنجا نمایش داده خواهد شد:

بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای سئو

از توسعه دهنده یا وبمستر خود بخواهید نگاهی به مستندات گوگل در مورد اجرای مناسب داده های سازمان یافته پروفایل شبکه های اجتماعی (Social Profile structured data) بیندازد و اطمینان حاصل کند که حساب کاربری اینستاگرام شما در آن قرار دارد.

۳) کلمه کلیدی مهم خود را در نام اینستاگرام خود بکار ببرید

تگ عنوان (title tag) برای صفحه اینستاگرام شما به طور خودکار با استفاده از اطلاعات پروفایل شما تولید می‌شود و این گونه است:

My Name (@username) • Instagram photos and videos

قرار دادن کلمه کلیدی هدف اصلی شما در زیر نام پروفایلتان، تنها راه برای آوردن کلمه کلیدی مهم شما در تگ های عنوان اینستاگرام است.

گرچه باید از بکار بردن بیش از حد کلمات کلیدی در این قسمت خودداری کنید، اما مطمئنا راهی برای انجام این کار وجود دارد که برای برند و کاربران شما مناسب باشد. راهکار آن تغییر دادن است، به عنوان مثال، “Casey’s” را به “Casey’s Groceries” تغییر دهید.

برای به روزرسانی نام خود در اینستاگرام، روی دکمه پروفایل کلیک کنید:

سپس روی دکمه “Edit Profile” کلیک کنید و فیلد “Name” را به روز کنید.

۴) بیو (bio) شما باید شامل کلمات کلیدی و خاص باشد

در هنگام ویرایش مشخصات خود، باید مطمئن شوید که بیو شما برای نتایج جستجو بهینه شده است.
شما فضای زیادی برای کار ندارید: بیو اینستاگرام شما محدود به حداکثر ۱۵۰ کاراکتر است که مشابه محدودیت پویای گوگل در متا توضیحات (meta description) است.
خوشبختانه، “بکار بردن بیش از حد کلمات کلیدی” (keyword stuffing) در بیو اینستاگرام تقریبا قابل قبول است اگر از کلمات کلیدی هشتگ دار استفاده می کنید و خود کلمات کلیدی نیز مناسب هستند. هشتگ های اینستاگرام لینک های قابل کلیکی هستند که کاربران را به یک لیست از پست ها با همان هشتگ می برد، بنابراین آنها برای کاربران مفید در نظر گرفته می شوند.

بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای سئو

 

اگر برای برند خود اکانت های دیگر یا اینفلوئنسر هایی دارید که با آنها کار می‌کنید، همچنین می‌توانید نام کاربری را در اینجا به صورت (username@) اضافه کنید و آنها را به لینکهای قابل کلیک تبدیل کنید.

بیو به عنوان HTML در نظر گرفته شده و توسط موتورهای جستجو قابل کراول (Crawl) است و تقریبا تنها متن در صفحه شما است، بنابراین این جایی است که حجم زیادی از بهینه سازی انجام می شود.

شما می توانید از ترکیبی از TagBlender برای تحقیقات هشتگ اینستاگرام و Google Keyword Planner برای تحقیقات کلمه کلیدی استفاده کنید تا نتیجه گیری کنید از چه کلمات کلیدی در بیو استفاده کنید.

با این حال، ایده خوبی است که حداقل چندین کلمه که هشتگ نیستند در بیو خود داشته باشید تا از لحاظ معنایی برای موتورهای جستجو قابل فهم باشد. علیرغم محدود بودن فضا جزییات را اضافه کنید. تا حد ممکن شفاف بیان کنید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.

در حالی که شما در حال ویرایش پروفایل خود هستید، باید مطمئن شوید که فیلد “website” شامل نشانی اینترنتی وب سایت برند شما می باشد. در حالی که این لینک متاسفانه نوفالو است، هنوز هم به عنوان منبع ترافیک ارجاعی (referral traffic) بکار می رود و نباید نادیده گرفته شود.

۵) کپشن تصویر خود را مانند یک تگ عنوان در نظر بگیرید – زیرا در واقع یکی است

ما تمایل داریم که کپشن تصویر اینستاگرام را به عنوان توضیحات متا (meta description) در نظر بگیریم، اما باید آنها را بیشتر به عنوان تگ های عنوان بدانیم، زیرا هنگامی که اینستاگرام صفحه ای برای پست شما ایجاد می کند، تگ عنوان شامل کپشن می شود. مانند مثال زیر:

My Name on Instagram: “this is my image caption”

بنابراین، در اینجا دوباره می بینیم که فیلد «Name» در پروفایل شما اهمیت دارد، زیرا در این قسمت نیز نشان داده می‌شود، اما همانگونه که می‌بینید نام کاربری (username@) شما در این قسمت ذکر نمی‌شود. قسمت باقی مانده تگ عنوان با کپشن تصویر شما پر شده است.

این امر می تواند در برخی از نتایج جستجو تگ های عنوان بهم ریخته و ناقصی را به دنبال داشته باشد:

بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای سئو

وضعیت زمانی که emoji ها استفاده شود حتی بدتر هم می شود.

پیشنهاد نمی‌شود که کپشن تصویر را به اندازه کافی کوتاه نگه دارید تا در تگ عنوان باقی بماند، زیرا نتیجه یک کپشن تصویر بسیار کوتاه خواهد بود.

با این حال، ایده خوبی است که بررسی کنید کجا تگ عنوان شما به پایان می‌رسد و اطمینان حاصل کنید که مهمترین اطلاعات در ابتدای کپشن و قبل از قسمت حذف شده تگ عنوان باشد.

همانند بیو، مطمئن شوید که کپشن شما متمرکز و غنی از کلمه کلیدی است، اما به یاد داشته باشید که این نیز به عنوان یک کال تو اکشن از نتایج جستجو عمل می کند. یک ردیف هشتگ ممکن است معنی داشته باشد و در اینستاگرام به خوبی ظاهر شود، اما در یک تگ عنوان در نتایج جستجو، اسپم به نظر خواهد رسید.

۶) به طور مستقیم به پست های اینستاگرام لینک بدهید

این قطعا مهمترین قدم در بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای سئو  است.

برنامه وب اینستاگرام عمدتا شامل جاوا اسکریپت است، و به این معنی است که لینک دادن به پست های اینستاگرام از پروفایل شما برای گوگل به عنوان لینک های واقعی در نظر گرفته نمی‌شود. به همین دلیل، اکثریت قریب به اتفاق پست های اینستاگرام در نتایج جستجو نمایه نمی‌شوند.

شما نمی‌توانید پستهای اینستاگرام شخصی خود را تنها با ارتقاء پروفایل خود تبلیغ کنید. برای اینکه هر کسی این پست ها را در نتایج جستجو پیدا کند، شما باید به طور مستقیم از کانال های دیگر خود به آنها لینک بدهید، و مطمئن شوید که لینک هایی که به طور مستقیم به پست اشاره می کنند را کپی کرده باشید.

برای دریافت لینک، روی علامت گوشه پایین سمت راست پست کلیک کنید:

و سپس روی دکمه “Copy Link” از پاپ آپ باز شده کلیک کنید:

بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای سئو

شما می خواهید به طور طبیعی یک لینک به پست خود را از تمام پلت فرم های ممکن داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که پست شما ایندکس می‌شود.

این کار را می توان با استفاده از نوشته های بازپخش شده اینستاگرام، یا با اضافه کردن لینک های citation به پست ها هر زمان که یک تصویر را در وبلاگ خود ارسال می کنید، انجام دهید.

در راهنمای اینستاگرام Shopify، آنها فالو کردن، لایک کردن و کامنت گذاشتن در پست های فالوورهای رقیب خود را نیز توصیه می کنند، زیرا حدود ۳۴٪ از آنها فالو بک خواهند داد. هر چه فالوور بیشتری داشته باشید، لینک های بیشتری را از فالوورهایی دریافت خواهید کرد که به پست های شما در پلت فرم های مختلف لینک می‌دهند.

نتیجه گیری

در حالی که اینستاگرام یک پلت فرم دوستدار سئو (SEO-friendly) نیست، استفاده از مراحل فوق به نمایه شدن پروفایل و پست های شما در نتایج جستجو کمک می‌کند، زمانی که برند های مشابه احتمالا نامرئی هستند. توصیه می‌شود این مراحل را در فرایند خود انجام دهید تا پروفایل اینستاگرام شما برای سئو بهینه سازی شود.

 

منبع: www.searchenginewatch.com

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.