لینک نوفالو چیست؟ | تفاوت لینک فالو و نوفالو
لینک نوفالو لینکی است که یک تگ به آن اضافه شده است که به موتورهای جستجو میگوید این لینکها را نادیده بگیرند. هنگامی که گوگل برای اولین بار لینکهای nofollow را معرفی کرد یکی از مهمترین تغییرات مختل کننده در صنعت سئو تا به امروز بود.
ماهیت لینک سازی برای همیشه تغییر کرد و استراتژیهای قابل اعتماد مانند وبلاگ نویسی مهمان به شدت به خطر افتادند. میانگین ارزش یک لینک کاهش یافته و تامین لینک هایی که هنوز هم دارای ارزش باشند، به طور قابل توجهی دشوارتر شد.
تاریخچه لینک نوفالو
معرفی لینک nofollow یک اقدام ضروری بود که گوگل باید انجام میداد. لینک سازی به روشهای گول زننده به قدری گسترده یافته بود که سایتهایی بی کیفیت، بی ربط و گاه شرم آور در صدر نتایج جستجو قرار میگرفتند صرفاً به این دلیل که آنها لینکهای بیشتری را ربوده بودند.
الگوریتم گوگل در این چالش به مشکل خورده بود اما با معرفی لینکهای nofollow این موتور جستجو مجددا کنترل اوضاع را بدست گرفت.
در اواخر سال ۲۰۱۹، دوباره گوگل از آپدیتی خبر داد که بر نحوه رفتار با لینکهای Nofolow تاثیرگذار است.
در این مطلب ابتدا به بررسی لینک نوفالو و تفاوت آن با لینک فالو پرداخته و سپس تاثیر آپدیت لینکهای نوفالو را بر صنعت سئو بررسی میکنیم.
لینک nofollow چیست؟
تگ Nofollow یک ویژگی HTML است که به لینک ها اضافه میشود. این ویژگی به گوگل و دیگر موتورهای جستجو میگوید این لینکها را نادیده بگیرند.
بنابراین از این ویژگی لینک برای مواردی استفاده کنید که میخواهید به صفحه ای لینک بدهید اما نمیخواهید آن صفحه را تایید کرده و به آن اعتبار و پیج رنک منتقل کنید.
در ابتدا نوفالو برای جلوگیری از نظرات اسپم در وبلاگها طراحی شده بود. سپس برای استفاده در لینکهای تبلیغاتی و لینکهای ایجاد شده توسط کاربران که نمیتوان ۱۰۰ درصد به آنها اعتماد کرد تکامل یافت.
تقریبا ۱۱ درصد از کلیه بک لینکهای موجود در ۱۱۰ هزار سایت برتر در نتایج جستجو نوفالو هستند.
انواع لینک نوفالو چیست؟
هر لینکی که دارای تگ nofollow باشد از لحاظ فنی یک لینک نوفالو است.
اما به طور کلی لینکهای ورودی از منابع زیر نوفالو هستند:
- کامنت های بلاگها
- شبکه های اجتماعی (به عنوان مثال لینک در پست های فیسبوک)
- محتوای تولید شده توسط کاربر مانند لینک پستهای فروم ها (Forum)
- برخی وبلاگ ها و سایت های خبری
- لینک از ویجتها (Widget)
و اینها وبسایت های محبوبی هستند که از تگ rel=”nofollow” در تمام لینکهای خروجی خود استفاده می کنند:
- Quora
- YouTube
- Wikipedia
- Twitch
- Medium
و یک دسته دیگر از لینکها وجود دارد که باید به صورت نوفالو باشد:
لینکهای پولی
لینکهای تبلیغاتی به این دلیل با نام لینکهای پولی شناخته میشوند که فردی به شما (منظور صاحب وب سایت) پول پرداخت میکند تا لینکی را در صفحه خود قرار دهید که به صفحه ای در یک سایت دیگر اشاره میکند.
این لینک ممکن است یک تبلیغ تصویری یا یک تبلیغ متنی باشد، اما تقریباً همیشه در صفحه شما چیزی خواهد بود که به صفحه دیگری لینک داده است.
طبق دستورالعملهای Webmaster گوگل هر لینک یا بک لینکی که برای آن پول پرداخت میکنید باید نوفالو باشد.
مت کاتس از گوگل تأیید کرد که تمام لینکهای پولی باید دارای ویژگی لینک nofollow باشند.
چرا؟ گوگل می خواهد همه لینکهای شما به طور طبیعی به دست آمده باشد.
به عنوان مثال اگر برای یک بنر تبلیغاتی در وب سایتی پول پرداخت میکنید گوگل میگوید لینک موجود در بنر باید نوفالو باشد.
در غیر این صورت ممکن است سایت شما توسط گوگل پنالتی شود. (هنگام تماشای ویدئو زیرنویس را فعال کنید)
تاثیر لینک نوفالو در سئو
برخی از افراد میگویند:
لینک های nofollow هیچ تأثیری بر سئو ندارند.
و برخی دیگر ادعا می کنند:
لینکهای Nofollow به اندازه لینکهای dofollow قدرتمند نیستند … اما با این حال به سئو کمک میکنند.
اما حقیقت چیست!
نظر گوگل در مورد لینکهای نوفالو چیست؟
In general, we don’t follow them
به طور کلی، ما آنها را فالو نمیکنیم.
به طور کلی؟!
این بدان معنی است که آنها در موارد خاصی آنها را فالو میکنند.
حال بیایید یک مطالعه ی موردی واقعاً جالب را بررسی کنیم.
یکی از وبلاگ نویسان میخواست بلاگش برای کلمه کلیدی backlink software رتبه بدست آورد.
او مجموعه ای از لینکهای nollollow را از یک سایت با کیفیت در حوزه سئو خریداری کرد. همه این لینکها دارای انکور تکست backlink software بودند.
چه اتفاقی افتاد؟
رتبه بلاگ او برای کیورد مورد نظرش از ۱۹ به رتبه ۱ در گوگل رسید.
بیایید نتایج حاصل از یک مطالعه صنعت سئو را بررسی کنیم.
وبسایت Ahrefs اخیراً ۵۱ مورد از رقابتی ترین نتایج جستجوی گوگل را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است (آنها کلمات کلیدی مانند insurance و NYC lawyer را بررسی کردند).
و آنها کشف کردند که بک لینکهای dofollow و nofollow تأثیر یکسانی در رتبه بندی دارند.
مخلص کلام! به نظر میرسد که لینکهای Nofollow تا حدود قابل قبولی در سئو ارزش و تاثیر دارند، به خصوص اگر این لینکها از سایتهای مرتبط باشند.
گوگل همچنین ممکن است در الگوریتم خود از انکور تکست لینکهای nofollow استفاده کند.
تفاوت لینک فالو و نوفالو
لینکهای فالو و نوفالو یک فاکتور بسیار مهم در بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو هستند.
لینک فالو یا دوفالو (Dofollow) :
لینک فالو لینکی است که موتور جستجو آن را دنبال میکند و وارد صفحه مقصد میشود. سایتی که لینکهای فالو بیشتری داشته باشد اعتبار و امتیاز بیشتری خواهد داشت. با استفاده از لینک فالو شما محتوای لینک را با ارزش دانسته و آن را تایید میکنید.
لینک نوفالو (Nofollow)
لینکی است که موتور جستجو آن را دنبال نمیکند. لینک نوفالو اعتبار سایت مبدا را منتقل نمیکند و در افزایش رتبه وب سایت نزد موتور جستجو تاثیری نخواهد داشت.
لینکهای فالو و نوفالو برای کاربران معمولی اینترنت یکسان هستند. تفاوت بین این دو تنها زمانی آشکار می شود که کد HTML آن را بررسی کنید.
لینک های خروجی سایت
برای لینکهای خاصی در سایت خود، ممکن است بخواهید ارتباط خود با صفحهای که به آن لینک داده اید را به گوگل بگویید. برای انجام این کار باید از یکی از مقادیر صفت rel جدول زیر را در تگ <a> بکار ببرید.
برای لینکهای معمولی که انتظار دارید گوگل بدون هیچ گونه ویژگی خاصی آن را دنبال کند نیازی به افزودن یک ویژگی خاص نیست. این لینکها به صورت پیش فرض فالو در نظر گرفته میشوند.
برای لینکهای دیگر، از یک یا چند عدد مقدار از ویژگیهای زیر استفاده کنید:
rel=”sponsored”
لینکهای تبلیغاتی که معمولاً لینکهای پولی نامیده میشوند را با ویژگی sponsored علامت گذاری کنید.
توجه: ویژگی nofollow قبلاً برای این نوع لینکها توصیه شده بود و هنوز روشی قابل قبول برای مشخص کردن آنهاست، اگرچه sponsored ترجیح داده میشود.
rel=”ugc”
گوگل توصیه میکند که لینک های درون محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مانند کامنتها و پستهای فرومها را با ugc علامت گذاری کنید.
rel=”nofollow”
وقتی ویژگیهای دیگر قابل استفاده نیستند و ترجیح می دهید گوگل سایت شما را با آن لینک مرتبط نکند یا آن را کراول نکند از nofollow استفاده کنید. (برای لینکهای داخلی سایت خود از فایل robots.txt استفاده کنید)
Multiple rel
شما می توانید مقادیر مختلف rel را با استفاده از ویرگول و یا فاصله در یک لیست مشخص کنید. مثال:
I love <a href=”https://cheese.example.com/Appenzeller_cheese” rel=”ugc nofollow”>Appenzeller</a> cheese.
I hate <a href=”https://cheese.example.com//blue_cheese” rel=”ugc,nofollow”>Blue</a> cheese.
لینکهای مشخص شده با این ویژگیها معمولا فالو نمی شوند. به یاد داشته باشید که آن صفحات از طریق روشهای دیگر مانند سایت مپ یا لینک از سایتهای دیگر قابل پیدا شدن هستند و بنابراین ممکن است کروال شده باشند.
این ویژگیهای rel فقط در تگهای <a> استفاده می شوند (زیرا گوگل فقط می تواند لینکهایی که در تگ <a> بکار رفته است را فالو کند)، به جز ویژگی nofollow که در متا تگ robots نیز موجود است.
تغییر نقش لینک nofollow
این تغییر بر کراولینگ و ایندکس کردن لینکهای nofollow تأثیر خواهد گذاشت. گوگل قبلاً با لینکهای nofollow به عنوان یک دستور رفتار میکرد. بعبارت دیگر، گوگل از ویژگی لینک nofollow پیروی کرده و آن لینکها را کراول و ایندکس نمیکرد.
این چیزی است که در اطلاعیه گوگل بیان شده است:
.For crawling and indexing purposes, nofollow will become a hint as of March 1, 2020
از ابتدای مارس ۲۰۲۰ از ویژگی لینک nofollow به عنوان یک راهنما (برای اهداف کراول و ایندکس کردن) استفاده خواهد شد.
معرفی دو ویژگی جدید لینک توسط گوگل
حال که فهمیدید که گوگل قرار است از ویژیگی لینک نوفالو nofollow به عنوان راهنما (hint) استفاده کند، بهتر است با دو ویژگی جدید لینک معرفی شده توسط گوگل هم آشنا شوید. این بدان معناست که اکنون سه ویژگی وجود دارد که می توانید از آنها در لینک خود استفاده کنید که هرکدام برای گوگل معنی خاصی دارد:
۱) ویژگی rel=”sponsored”
گوگل لینکهایی که از این ویژگی استفاده کرده اند را به عنوان لینک تبلیغاتی یا اسپانسری (یا قرار داد های مشابه) در نظر میگیرد. برای مثال ویژگی sponsored را میتوان برای لینک رپورتاژ آگهی استفاده کرد.
۲) ویژگی rel=”ugc”
عبارت UGC یا User Generated Content به معنای محتوای تولید شده توسط کاربر است. اگر در محتوای تولید شده توسط کاربر لینکی وجود داشته باشد، میتوانید با استفاده از این ویژگی، ماهیت آن را برای گوگل مشخص کنید. برای مثال لینکهای درون محتوای فروم ها (forum)، ویکی پدیا یا بخش کامنت های وبلاگها.
دقیقاً مانند nofollow این ویژگی های جدید راهنمایی است که مورد توجه گوگل قرار میگیرد، آنها لزوما به این معنی نیستند که این لینکها کاملاً نادیده گرفته میشوند. ویژگی های جدید به همراه nofollow به گوگل اطلاعاتی مفیدی در مورد لینکهای شما میدهند.
تاثیر آپدیت Nofollow بر رتبه سایت
پیش بینی چگونگی تأثیر آپدیت بر خزیدن و ایندکس کردن لینکهای nofollow دشوار است. ممکن است به صفحاتی که گوگل برای کراول کردن و ایندکس کردن انتخاب می کند بستگی داشته باشد.
گوگل ممکن است قوانینی تنظیم کند که بر اساس آن انتخاب کند کدام صفحات را ایندکس کند و کدام صفحه ها را ایندکس نکند. دور از ذهن نیست که گوگل تصمیم بگیرد صفحات بی کیفیت و با محتوای بی ارزش را ایندکس نکند.
تاثیر آپدیت لینک نوفالو بر تولید محتوا
یکی از مشاوران برجسته SEO به نام Alan Bleiweiss اینگونه در این رابطه توییت کرد:
هیچ انگیزه ای برای تطبیق تغییرات جدید nofollow وجود ندارد. آیا تأثیر مستقیم و چشمگیری بر رتبه بندی دارد؟ مطمئناً. تغییری اجباری است اگرچه گوگل ادعا کرده که اینگونه نیست.
هزینه بازسازی کل سیستم مدیریت محتوا و آموزش به تیم ها بسیار زیاد خواهد بود.
استفاده گوگل از ویژگی Nofollow به عنوان راهنما هیچ گونه مزیتی به ناشران محتوا نمی دهد
آلن به سه نکته مهم اشاره کرده است:
هیچ انگیزه ای برای ناشران برای استفاده از لینک نوفالو باقی نمیماند
هیچ فایده ای برای ناشران در قالب افزایش رتبه سایت ندارد
هزینه اجرای تغییر از هرگونه مزیت درک شده بالاتر است (که در وضعیت فعلی مزیتی مشاهده نمیشود)
جامعه دیجیتال مارکتینگ هنوز در حال درک تغییرات است
Mark Traphagen که یک استراتژیست محتوا است درباره چگونگی تلاش جامعه بازاریابی جستجو برای درک تغییرات اظهار داشت:
از آنجا که گوگل نه تنها چگونگی استفاده از nofollow را باز تعریف نکرد، بلکه دو ویژگی لینک جدید را نیز اضافه کرده است (Sponsoed و UGC)، نوعی سردرگمی را در میان سئوکاران راجع به آنچه که باید انجام شود مشاهده میکنم.
تاثیر آپدیت ویژگی نوفالو بر Link Equity
آپدیت Nofollow ممکن است به سایتها کمک کند تا Link Equity شایسته خود را کسب کنند.
متخصص لینک بیلدینگ به نام Julie Joyce بنیانگذار Link Fish Media، دیدگاه جالبی را ارائه داد.
بسیار رایج است که وب سایت ها بطور خودکار nofollow را روی همه لینک ها قرار می دهند. گرچه به عقیده برخی کراول شدن لینکهای نوفالو یک وضعیت ناعادلانه است، تغییر جدید گوگل این امکان را برای وبسایتها فراهم میکند که به link equity و ارتقاء رتبه ای که شایسته آن هستند دست یابند.
Cyrus Shepard متخصص لینک بیلدینگ شرکت MOZ دیدگاه منحصر به فردی در این رابطه ارائه داد:
من فکر می کنم این خبر خوبی برای سازندگان لینک و وضعیت کلی لینک بیلدینگ است، اما یک سرگیجه بالقوه برای ناشران است.
حتی اگر اکثر لینکهای نوفالو کراول و ایندکس نشوند این مانع از هجوم افراد برای استفاده از مواردی مانند کامنت گذاشتن، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) و ویرایشهای ویکیپدیا نخواهد شد. با این امید که ممکن است بک لینک محسوب شوند.
شایعات و اطلاعات نادرست فراوان خواهد بود. تا الان که خیلی از افراد سردرگم شدهاند. اگرچه انجام این کار برای گوگل خوب است، اما پیش از این که این تحول اتفاق بیفتد، صنعت سئو و دیجیتال مارکتینگ نیاز به شنیدن توضیح بیشتری دارد.
پاسخ گوگل به انتقادات در مورد لینک نوفالو
با اجبار گوگل به استفاده از HTTPS سایتهایی که از آن استفاده نکردند تنزل رتبه داشتند و کسانی که از پروتوکول HTTPS استفاده کردند افزایش رتبه را مشاهده کردند.
دنی سالیوان، مسئول هماهنگی موتورجستجوی گوگل در توییتر اینگونه پاسخ داد که گوگل کسی را وادار به استفاده از ویژگی جدید لینک nofollow نمیکند.
استفاده از این دو ویژگی جدید اختیاری است این یک انتخاب است و اجباری در کار نیست. اگر نمیخواهید از آنها استفاده نکنید. علاوه بر آن، nofollow هنوز هم برای لینکهای اسپانسری کار میکند.
مزیت آپدیت ویژگی نوفالو برای گوگل
همانگونه که عنوان شد گوگل دو ویژگی جدید لینک nofollow را معرفی کرد. یکی این است که نشان می دهد لینک نوفالو از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) است. مورد دوم این است که نشان می دهد یک لینک nofollow برای محتوای اسپانسر شده (sponsored content) است.
گوگل از هر دو این ویژگی ها سود می برد زیرا می توانند به گوگل در محاسبات لینک کمک کنند.
لینک نوفالو sponsored به گوگل اطلاع می دهد که هیچ PageRank را انتقال ندهد. همچنین به درک خود صفحه وب توسط گوگل کمک میکند به این معنی که این صفحه لینکهای sponsored را میفروشد.
چرا گوگل به لینکهای UGC اعتماد میکند؟
گوگل اعلام کرده است که از امروز (۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹) با لینکهای UGC به عنوان راهنما برخورد خواهد شد.
All the link attributes, sponsored, ugc and nofollow, now work today as hints for us to incorporate for ranking purposes
تمامی ویژگیهای لینکها شامل sponsored و ugc و nofollow از امروز برای ما به عنوان راهنمایی برای اهداف رتبهبندی استفاده خواهند شد.
لینک نوفالو UGC به گوگل راهنمایی میکند که این لینکها میتواند برای اهداف رتبه بندی مفید باشد. به عنوان مثال، گوگل ممکن است تصمیم به انتقال سیگنال های رتبه بندی برای لینکهای nofollow در تالارهای گفتگو یا فروم (Forum) بگیرد.
این فرومها منبع اطلاعاتی خوبی هستند زیرا افراد تجربیات شخصی خود را در مورد محصولات، خدمات و مشاوره در قالب پاسخ به اشتراک میگذارند.
یک لینک از یک فروم میتواند یک لینک قابل اعتماد در نظر گرفته شود.
دستورالعمل های Search Quality Rater گوگل به تخصصی بودن محتوای فرومها اشاره دارد:
… صفحات EAT و وب سایتهای با رتبه بالایی وجود دارند، حتی انواع وبسایتهای شایعه پراکن در مورد سلبریتیها، سایتهای مد، سایتهای طنز، فروم ها، صفحات پرسش و پاسخ و غیره.
در واقع، برخی از انواع اطلاعات تقریباً به طور انحصاری فقط در تالارهای گفتگو یا فروم و بحثهای آنها یافت میشوند، جایی که جامعه ای از کارشناسان میتوانند دیدگاههای ارزشمندی در مورد موضوعات خاص ارائه دهند.
نکته: گوگل در تمام دنیا افرادی را در قالب تیم Search Quality Rater یا ارزیابان رتبه بندی گوگل جذب میکند که وظیفه آنها بررسی رتبه بندی گوگل است.
همانطور که در دستورالعملهای SQR مشاهده میشود، محتوای تالارهای گفتگو میتواند به عنوان یک چشم انداز ارزشمند در نظر گرفته شود.
با توجه به اینکه وبلاگ نویسی کم طرفدار شده است، فروم ها یکی از آخرین منابع اصیل لینک سازی به صورت محتوای متنی در اینترنت است که حتی شاید از لینکهای شبکههای اجتماعی پراهمیتتر هستند.
دلایل استفاده گوگل از nofollow برای اهداف رتبه بندی
بسیاری از افراد گفته اند که فرصتهای کمی برای لینک سازی وجود دارد زیرا هیچ کس دیگر لینک نمیدهد.
- ترافیک فرومها کم شده است. و افراد کمتری در آنها لینک سازی میکنند.
- وبلاگ نویسی کم شده است. تعداد وبلاگ نویسان منتشر کننده محتوا و تولید کننده لینک کم شده است.
- محتوای ویدیویی و صوتی لینک ایجاد نمیکند.
ممکن است دلیلش این باشد که سیگنال دهی لینک (link signal) به تدریج ضعیف شده است. در حقیقت، گوگل تأیید کرد که استفاده از nofollow برای اهداف رتبه بندی در مورد لینک سیگنال است.
Link Signal چیست؟
لینک سیگنال یا سیگنالهای لینک، سیگنال هایی هستند که گوگل و دیگر موتورهای جستجو را در مورد اهمیت وب سایت راهنمایی میکنند. وب سایتی که لینک بگیرد اعتبار دامنه یا Domain Authority بدست می آورد. اعتبار دامنه روشی است برای بیان قدرت و اعتبار یک وب سایت که بر اساس فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو است.
لینکهای Nofollow در ویکی پدیا
لینکهای ویکی پدیا به عنوان لینکهای با ارزش بالا محسوب میشوند. به طور کلی، آنها به دلیل داشتن استانداردهای سخت تحریریه به عنوان لینکهای با کیفیت بالا شمرده میشوند.
ویکی پدیا تعداد زیادی از لینکهای سازمان یافته بر اساس موضوع را ارائه میدهد. استفاده گوگل از لینکهای خروجی ویکی پدیا برای اهداف رتبه بندی معقول به نظر میرسد زیرا از نظر معنی و متن بسیار غنی است.
اضافه شدن لینکهای ویکی پدیا به محاسبات رتبه بندی گوگل میتواند روشی جدید برای بهبود لینک سیگنال باشد.
کلام آخر
برخی با بی تفاوتی نسبت به این خبر واکنش نشان دادهاند. اما این تغییر مهم است.
این یک تغییر هیجان انگیز است است زیرا به تکامل نحوه محاسبه لینکها و رتبه کمک خواهد کرد. این یک تغییر بزرگ است که نباید آن را دست کم گرفت.
۱) سیاست Nofollow خود را بازبینی کنید
برخی ناشران برای جلوگیری از کروال شدن صفحات توسط رباتهای گوگل از nofollow استفاده میکردند. صفحات معمولی لینک شده به صورت nofollow میتوانند لینکهایی به پروفایل کاربران، لینکهایی به صفحات ورود و لینکهایی به بخشهای یک وبسایت باشند که میتوان آنها را صفحات کم ارزش سایت نامید.
استفاده از nofollow برای جلوگیری از کراول و ایندکس کردن صفحه توسط گوگل هیچوقت یک عمل خوب نبود. روش های قویتری برای جلوگیری از ایندکس کردن صفحات وجود دارد (مانند دستورالعملهای noindex متا تگ robots).
۲) پیگیر آپدیت Nofollow باشید
وقتی صحبت از پول و رتبه در نتایج جستجو میشود، بی خبری خوش خبری نیست! آگاه باشید که این تغییر در اول مارس ۲۰۲۰ اتفاق افتاده است.
اگر رتبه یا ترافیک ورودی سایت شما شروع به تغییر کرده است، وقت آن است که پیگیر آپدیت nofollow باشید و آن را بدقت بررسی کنید.
۳) لینکهای اسپانسر شده را برای گوگل مشخص کنید
مهمترین چیزی که باید درک کنید این است که برای جلوگیری از جریمه های احتمالی، هنوز هم باید لینک های sponsored و تبلیغاتی را برای گوگل مشخص کنید. اطمینان حاصل کنید که این لینکها با ویژگی nofollow یا sponsored مشخص شدهاند تا از خود در برابر خطر پنالتی شدن محافظت کنید. گوگل شما را به دلیل استفاده از ویژگی اشتباه جریمه نمیکند اما ممکن است شما را به دلیل استفاده نکردن از از هیچ یک از آنها پنالتی کند.
سؤالات متداول
لینکی است که موتور جستجو آن را دنبال نمیکند. لینک نوفالو اعتبار سایت مبدا را منتقل نمیکند و در افزایش رتبه وب سایت نزد موتور جستجو تاثیری نخواهد داشت.
فالو، نوفالو، sponsored و ugc
به طور کلی گوگل این لینکها را کراول نمیکند پس پیج رنک یا رتبه صفحه را به این لینکها را منتقل نمیکند.
ویژگی UGC یک ویژگی لینک نسبتاً جدید است که به موتورهای جستجو میگوید این لینک توسط محتوای تولید شده توسط کاربر ایجاد شده است.
ویژگی sponsored برای لینکهایی است که در ازای قرار دادن آنها در سایت پول دریافت میشود.
خیر. این لینکها بر سئو سایت تأثیری ندارد. لینک nofollow چیست؟
انواع لینکهای خروجی سایت چیست؟
آیا لینکهای نوفالو به سئو کمک میکنند؟
ویژگی لینک ugc چیست؟
ویژگی sponsored چیست؟
آیا لینکهای داخلی نوفالو بر سئو تأثیر میگذارد؟