تکنیک های پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی برای سئو

0 139

پیدا کردن کلمات کلیدی با تعداد زیادی مخاطب (و همچنین رقابت زیاد) وسوسه انگیز است. به همان میزان مخاطبانی البته با پراکندگی بیشتر وجود دارند که با هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی برای سئو با رقابت های کمتر قابل دستیابی هستند. این کلمات برای رقابت در گوشه بازار خیلی کاربردی هستند.

کلمه کلیدی (Keyword): کفش پیاده روی

کلمه کلیدی طولانی (Long tail Keyword): کفش های مخصوص پیاده روی طولانی یا بهترین کفش پیاده روی برای افراد میانسال

استفاده از کلمات کلیدی طولانی مزایایی را برای سئو سایت شما بهمراه دارد.

به این دلیل که حجم جستجو پایین تری دارند، معمولا کمتر رقابتی هستند، و باعث می شوند برند شما بهتر در نتایج موتور جستجو رتبه بگیرد.

همچنین، خاص بودن کلمات کلیدی طولانی برای سئو به طور کلی نشان می دهد که کسانی که آنها را جستجو می کنند مشتریان بالقوه بهتری خواهند بود. در نتیجه، این کلمات کلیدی طولانی نرخ تبدیل بالاتری دارند.

به همین دلیل، کلمات کلیدی طولانی فرصت پیدا شدن توسط مخاطبان هدف را به شما ارائه می دهند در زمانی که آنها در نقاط مهم تصمیم گیری خرید خود هستند.

اگر هدف خاص مخاطب از جستجوی آنها را عمیقا درک و ارزیابی کنید و به آنها اطلاعات و پیشنهادات قانع کننده ای بدهید، حتی رقبای بزرگ نیز ممکن است نتوانند بر سر راه شما قرار بگیرند.

اینکه بدانید به استراتژی کلمات کلیدی طولانی برای سئو نیاز دارید فقط نیمی از راه را رفته اید. شما نیاز دارید که آن کلمات کلیدی – که همیشه هم آشکار و مشهود نیستند – را پیدا کنید.

در ادامه این مقاله سئو مگ هشت تکنیک ساده ارائه شده اند که به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی طولانی برای سئو که با اهداف کسب و کار شما سازگار هستند را پیدا کنید:

۱) اجازه بدهید Google Autofill کلمات کلیدی طولانی را به شما پیشنهاد دهد

کافی است یک عبارت جستجوی گسترده را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید و یک لیست از کلمات کلیدی طولانی را خواهید دید که بر اساس جستجوهای محبوب کاربران تنظیم شده است.

کلمات کلیدی طولانی برای سئو

برای پیشنهادات بیشتر، می توانید عینا همین این عبارات (و یا مشابه آنها) را در نوار جستجو تایپ کنید و کلمات کلیدی طولانی بیشتری مناسب برای کمپین سئو خود پیدا کنید. به عنوان مثال، وارد کردن “کفش پیاده وری زنانه” لیست جدیدی از پیشنهادات خودکار گوگل را بر اساس آن عبارت به شما نشان می دهد.

۲) از جستجوهای مرتبط گوگل بهره ببرید

مشابه تکمیل خودکار، یک تکنیک کاملا رایگان دیگر که از موتور جستجوی گوگل استفاده می کند، این است که به جستجوهای مرتبط در گوگل نگاه کند. کافی است کلمه کلیدی را تایپ کنید و به پایین صفحه نتایج جستجو بروید تا کلمات کلیدی طولانی پیشنهادی گوگل را مشاهده کنید.

کلمات کلیدی طولانی برای سئو

۳) از پیشنهادهای Ubersuggest استفاده کنید

Ubersuggest ابزاری است که می توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. کافی است یک عبارت را وارد کنید تا لیستی از پیشنهادات برتر را دریافت کنید.

کلمات کلیدی طولانی برای سئو

۴) از تولید کننده کلمه کلیدی LSIGraph پیشنهاد بگیرید

تولید کننده کلمات کلیدی LSIGraph به شما کمک می کند کلمات کلیدی نمایه‌ سازی معنایی پنهان یا LSI keywords را (latent semantic indexing) برای سئو معنایی پیدا کنید، بسیاری از کلمات کلیدی LSI می توانند به کلمات کلیدی طولانی برای سئو تبدیل شوند، اگر بدانیدکه چگونه آنها را شناسایی کنید.

کلمات کلیدی طولانی برای سئو

در روش LSI مبنا وقوع همزمان لغات در اسناد می‌باشد. در اصطلاح علمی به این مسئله word co-occurrence گفته می‌شود. به بیان دیگر LSI بدنبال لغاتی می‌گردد که در اسناد بیشتری با هم آورده می‌شوند.

نحوه عملکرد Latent Semantic Indexing

هنگامیکه شما پرس و جویی را بر روی مجموعه ای از اسناد (که بر اساس LSI اندیس گذاری شده‌اند) اجرا می‌کنید، موتور جستجو ابتدا بدنبال لغاتی می‌گردد که بیشترین شباهت را به کلمات موجود در پرس و جوی شما دارند. بعبارتی پرس و جوی شما را بسط می‌دهد (query expansion)، یعنی علاوه بر لغات موجود در پرس و جو، لغات مشابه آنها را نیز به پرس و جوی شما می‌افزاید.

پس از بسط دادن پرس و جو، موتور جستجو مطابق روال معمول در سایر روش‌های جستجو، اسنادی که این لغات (پرس و جوی بسط داده شده) در آنها وجود دارند را بعنوان نتیجه به شما باز می‌گرداند. به این ترتیب ممکن است اسنادی به شما بازگردانده شوند که لغات پرس و جوی شما در آنها وجود نداشته باشد اما LSI بدلیل وجود ارتباطات معنایی، آنها را مشابه و مرتبط با جستجو تشخیص داده باشد.

توجه داشته باشید که الگوریتم‌های جستجوی معمولی و ساده، بخشی از اسناد را که مرتبط با پرس و جو هستند، اما شامل لغات مورد نظر شما نمی‌شوند، از دست می‌دهد (یعنی کاهش recall).

برای آنکه با دیدگاه LSI بیشتر آشنا شوید در اینجا مثالی از نحوه عملکرد آن می‌زنیم. فرض کنید می‌خواهیم بر روی مجموعه ای از اسناد در حوزه زیست شناسی اندیس گذاری کنیم. بر مبنای روش LSI چنانچه لغاتی مانند کروموزم، ژن و DNA در اسناد زیادی در کنار یکدیگر آورده شوند (یا بعبارتی اسناد مشترک باهم زیادی داشته باشند)، الگوریتم جستجو چنین برداشت می‌کند که به احتمال زیاد نوعی رابطه معنایی بین آنها وجود دارد.

به همین دلیل اگر شما پرس و جویی را با کلمه کلیدی “کروموزوم” اجرا نمایید، الگوریتم علاوه بر مقالاتی که مستقیما واژه کروموزوم در آنها وجود دارد، اسنادی که شامل لغات “DNA” و “ژن” نیز باشند را بعنوان نتیجه به شما باز خواهد گرداند. در واقع می‌توان گفت الگوریتم جستجو به پرس و جوی شما این دو واژه را نیز اضافه می‌کند که همان بسط دادن پرس و جوی شما است.

دقت داشته باشید که الگوریتم جستجو هیچ اطلاع و دانشی از معنای لغات مذکور ندارد و تنها بر اساس تحلیل‌های ریاضی به این نتیجه می‌رسد که در بخش‌های بعدی چگونگی آن را برای شما بازگو خواهیم نمود. یکی از برتری‌های مهم LSI نسبت به روش‌های مبتنی بر کلمات کلیدی (keyword based) این است که در LSI، ما به recall بالاتری دست پیدا می‌کنیم، بدین معنی که از کل جواب‌های موجود برای پرس و جوی شما، جواب‌های بیشتری به کاربر نمایش داده خواهند شد. (منبع)

۵) کلمات کلیدی طولانی برای سئو را به صورت سوالی در Answer The Public بیابید

Answer The Public نتایج گوگل و بینگ را گردآوری می کند تا رایج ترین سوالهای جستجو شده مربوط به یک واژه را در یک قالب بصری نسبتا قابل قبول ارائه کند. از آنجایی که کلمات کلیدی طولانی اغلب در قالب سوال هستند، می توانید با ارائه محتوایی که به طور مستقیم به سوالات مرتبط با برند شما پاسخ می دهد سئو خود را بهبود ببخشید.

کلمات کلیدی طولانی برای سئو

۶) به دنبال سوالات مرتبط کاربران Quora بگردید

راه دیگری برای یافتن کلمات کلیدی طولانی برای سئو در فرم سوال این است که نگاهی به آنچه که مردم در Quora می پرسند بیندازید. به عنوان مثال، جستجو برای موضوع “کفش مخصوص پیاده روی” سوالاتی را نشان می دهد که ممکن است بتوان از آنها به عنوان کلمات کلیدی طولانی استفاده کرد (و برای آن سوال با محتوای خود پاسخی ارائه کنید).

کلمات کلیدی طولانی برای سئو

۷) بحث های کاربران در انجمن های آنلاین را بررسی کنید

انجمن های گفتگو (Forum) نیزمی توانند با ارائه دریچه ای دیگر به سوالات و منافعی که مشتریان بالقوه بر آنها متمرکز هستند مفید باشند. شما می توانید این موضوعات خاص را به عنوان کلمات کلیدی طولانی برای سئو استفاده کنید و مواردی را انتخاب کنید که بحث های فعال و پویا را ایجاد می کنند. برای یافتن انجمن هایی که موضوع خاصی را پوشش می دهند، به صورت زیر جستجو کنید:
کلمه یا عبارت گسترده مورد نظر + انجمن (your broad search term + forum)

کلمات کلیدی طولانی برای سئو

۸) از ابزار نشان دهنده دشواری کلمه کلیدی استفاده کنید

درج یک اصطلاح عمومی هدفمند در یک ابزار نشان دهنده دشواری کلمات کلیدی (Keyword Difficulty tool) می تواند چندین فرصت مرتبط با کلمه کلیدی را به وجود آورد، که بسیاری از آنها گزینه های خوبی برای کلمه کلیدی طولانی هستند.

ابزارهای ردیابی دشواری کلمات کلیدی معمولا معیارهای مفیدی را برای کمک به تصمیم گیری در مورد کلمات کلیدی مهم می دهند.

این معیارها ارتباط با کلمه کلیدی اصلی، محبوبیت عبارت جستجو، سطح رقابتی که شما باید برای رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی طولانی جدید خود بر آن غلبه کنید، و اینکه آیا رقابت برای آن کلمه کلیدی در توان رقابتی سایت شما است یا خیر را شامل می شوند.

کلمات کلیدی طولانی برای سئو

چگونه می توان کلمات کلیدی طولانی را برای موفقیت در سئو بکار برد؟

هنگامی که شما لیستی جامع از کلمات کلیدی طولانی دارید که کاندیداهای مناسبی برای در نظر گرفتن (یا گسترش) تلاش های سئو شما هستند، باید آنها را با تحقیق گسترده بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها توانایی ارائه ارزش را داشته باشند. در نهایت، آنها باید دو معیار را داشته باشند که شما باید در نظر بگیرید:

  • رقابت بر روی کلمات کلیدی برای سئو باید به قدری کم باشد که شما فرصت خوبی برای رقابت و موفقیت داشته باشید.
  • باید محبوب باشند و به اندازه کافی جستجو شده باشند تا ارزش صرف زمان را داشته باشند.

هنگامی که مطمئن هستید کلمه های کلیدی طولانی که برای سئو انتخاب کرده اید درست هستند، بهترین روش های سئو را بکار ببرید تا عبارت های مورد نظر را در محتوای خود قرار دهید و احتمال اینکه هر صفحه در نتایج موتورهای جستجو رتبه بگیرد را به حداکثر برسانید.

بهترین شیوه ها شامل استفاده از کلمات کلیدی طولانی برای سئو در قسمت های زیر در صفحه است:

  • عنوان پست و عنوان متا (the post title and meta title)
  • توضیحات متا (meta description)
  • در پاراگراف اول محتوا
  • به طور طبیعی در سراسر محتوا (هدفتان چگالی کلمه کلیدی حدود ۲ درصد باشد)
  • حداقل در یکی از زیر عنوان ها (subheading)
  • نزدیک به پایان محتوا
  • به عنوان تگ ALT تصاویر صفحه

همچنین توصیه می شود در محتوای خود از سه یا چهار کلمه کلیدی LSI مرتبط به کلمات کلیدی طولانی برای سئو استفاده کنید و به صفحات دیگر سایت خود لینک بدهید که آنها نیز به صفحه ای با محتوای جدید اشاره دارد.

منبع Search Engine Watch

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.