چگونه یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای استخدام کنیم

0 287

دیجیتال مارکتینک ذاتا بسیار شبیه بازاریابی سنتی است، شما با مشتریان در نقاط مختلف در طول سفر خریدشان ارتباط برقرار می کنید. اما تفاوت هایی وجود دارد و مورد خاصی که باعث می شود یک کمپین دیجیتال مارکتینگ کاملا متفاوت از یک کمپین بازاریابی سنتی باشد، رسانه مورد استفاده است.

چگونه یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای استخدام کنیم

ابزار و پلت فرم دیجیتال مارکتینگ دسته بندی رسانه های قدیمی مانند تلویزیون، پست مستقیم، روزنامه، رادیو و مجلات نیست. در عوض، دیجیتال مارکتینگ ترکیبی از تکنولوژی و داده های رسانه های اجتماعی، سئو، محتوا، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، ایمیل، ویدئو و تبلیغات پولی را شامل می شود. برای دستیابی به موفقیت، به صورت مستمر نیاز به نظارت و تجزیه و تحلیل روند ها و داده ها وجود دارد.

این کار یک عمل سخت به نظر می رسد، که البته همینطور است. و به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها به مشاوران و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ روی می آورند تا به آنها کمک کنند تا استراتژی های خود را به سطح بالاتری ارتقا دهند و داده ها را به سمت خلاقیت هدایت کنند.

در این مقاله سئو مگ چند نکته برای کمک به شما در پیدا کردن و استخدام یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ (دیجیتال مارکتر) حرفه ای و درجه یک ارائه شده است.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می‌دهد؟

با توجه به تمام این ابزارها و داده های غنی، دیجیتال مارکتینگ می تواند در مقایسه با بازاریابی سنتی کارآمدتر و مقرون به صرفه تر باشد. بازاریاب دیجیتال با استفاده از داده ها کمپین های چندگانه دیجیتال را برنامه ریزی، اجرا و اندازه گیری می‌کند، و مراقب هزینه ها و بازگشت سرمایه است به طوری که در صورت نیاز به پیمایش بر روی یک پلت فرم آماده باشند.

یک روز در زندگی یک دیجیتال مارکتر شامل موارد زیر است:

  • تجزیه و تحلیل داده ها و نظارت بر ترافیک
  • بازاریابی محصول
  • استراتژی روابط عمومی و هماهنگی امور
  • نظارت بر کانال های پولی (مانند پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC و AdWords)
  • نظارت بر کانال های رایگان (بلاگ ها، صفحات فرود، محتوایی که برای خواندنش نیاز به وارد کردن نام کاربری و پسورد یا ثبت نام است و شبکه های اجتماعی)
  • مدیریت پروژه، نظارت بر هر چیزی از یک طراحی صفحه فرود تا برنامه ریزی کلمه کلیدی برای تولید ویدیو تبلیغاتی
  • آزمایش و بررسی
  • بازاریابی هدفمند مبتنی بر داده، محتوای پویا و کمپین های هدفگذاری شده

تمام اجزای فوق می‌توانند با توجه به استراتژی دیجیتال خاص برند شما متعادل و اولویت بندی شوند، استراتژی هایی که دیجیتال مارکتر می تواند به شما در ایجاد و هماهنگ کردن آنها کمک کند.

از عنوان شغل برای جذب دیجیتال مارکتر مناسب بهره ببرید

اکنون که در مورد کارهایی که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ می تواند برای برندتان انجام دهد آگاه شدید، جستجوی خود را با یک پست شغلی دقیق ومفصل شروع کنید. هر چه بیشتر بتوانید نیازهای خود را توضیح دهید بیشتر احتمال دارد که استعدادهای برتر را جذب کنید.

در مورد موقعیت شغلی خود صریح و واضح صحبت کنید. به عنوان مثال:

  • در مورد کسب و کار، صنعت، رقبا، مشتریان و هرگونه اطلاعات دیگر که به رسم تصویری از برندتان کمک می‌کند، صحبت کنید.
  • محدوده کار را مشخص کنید، شامل چالش هایی که می خواهید حل کنید و سطح تخصص مورد نیاز
  • در مورد تاکتیک های فعلی خود، تاثیر آنها و مناطقی که می خواهید گسترش یابد بحث کنید
  • مهارت هایی که می‌خواهید را توضیح دهید
  • هر گونه جدول زمانی یا اهداف مربوط به پروژه را بیان کنید

برای مصاحبه آماده شده و گزینه ها را محدود کنید

هنگامی که شما موقعیت شغلی خود را ارسال می کنید، درخواست ها از راه می‌رسند. هنگامی که آماده شدید تعداد متقاضیان واجد شرایط را محدود کنید. در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی که باید هنگام مصاحبه جستجو کنید، و همچنین برخی از موضوعات مورد بحث ارائه شده است.

چگونه یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای استخدام کنیم

۱) تسلط بر مبانی بازاریابی

به دنبال بازاریابی باشید که مبانی مارکتینگ را بداند مانند سفر (چرخه) تصمیم گیری مصرف کننده یا قیف فروش. این یک پایه قوی بوجود می آورد برای اینکه چگونه آن شخص اهداف بازاریابی شما را به یک استراتژی دیجیتال موثر تبدیل کند. از آنها در مورد پیش زمینه بازاریابی شان بپرسید و اینکه آنها چگونه نیازهای دیجیتال را فرا گرفته اند.

۲) درک عمیق از داده ها

یک دیجیتال مارکتر هم بازاریاب و هم متخصص داده ها است. او باید بداند که کجا باید اطلاعات را جستجو کند، چه معیارهایی ارزشمندترین است و چگونه بینش ها را استخراج کند. بازاریاب باید به راحتی در مورد گوگل آنالیتیک صحبت کند، همانگونه که در مورد توییتر و فیس بوک بحث می کند.

۳) دانستن زمان و چگونگی اعمال تبلیغات پولی در طول سفر مشتری

نحوه استفاده از کانال های تبلیغاتی مختلف را درک کند (به عنوان مثال Google AdWords، تبلیغات فیس بوک، پلت فرم های بازاریابی)، چون آنها خیلی مهم و حیاتی هستند و تضمین کند که بازگشت سرمایه شما از هزینه های تبلیغی شما بیشتر خواهد بود.

۴) بهینه سازی کانال

بازاریابی دیجیتال گزینه های زیادی دارد، اما ممکن است همه آنها برای شما مناسب نباشد. شما یک بازاریاب می خواهید که دقیق انتخاب کند و متمرکز باشد. کسی که می داند چه چیزی را و به چه میزانی در آمیخته بازاریابی شما قرار دهد.

۵) استراتژی کانال ارگانیک (رایگان)

ایجاد یک حضور ارگانیک موفق دشوار است. برای انجام این کار، تسلط بر آمیخته رایگان نیاز است، که هر یک از آن ها قوانین خود را دارد. آنها می دانند در چه زمان و مکانی از پست های بلاگ، کال تو اکشن یا دکمه فراخوان، صفحات فرود و لینک ها استفاده کنند.

۶) توانایی آزمایش و بررسی

همه چیز در دیجیتال مارکتینگ تکامل یافته است، از الگوریتم های موتور جستجو و تغییر در فید شبکه های اجتماعی گرفته تا علایق مشتری و تکنولوژی تلفن همراه. این بدان معنی است که یک دیجیتال مارکتر عالی و درجه یک باید مایل به یادگیری و آزمایش باشد.

منبع: Business2Community

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.