منابع آموزش سئو | رایگان و آپدیت شده برای سال ۲۰۲۰
برای موفقیت در سئو ابتدا باید مخاطب سایت خود را درک کرده، نیازهای اطلاعاتیاش را پیدا کرده و ببینید با چه مشکلاتی روبروست. بعلاوه از چه کلماتی برای توصیف کالا و خدمات شما استفاده میکند و چه چیزی را جستجو کرده و انتظار دارد در صفحات سایت شما چه چیزی را مشاهده کند. سپس منابع آموزش سئو را هم بدقت مطالعه و دنبال کنید …
سئو چیست
بهینهسازی موتور جستجو یا سئو (Search Engine Optimization یا به طور مخفف SEO) مجموعه فعالیتهایی است برای بهتر دیده شدن یک وبسایت یا یک صفحه از یک سایت در نتایج جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو مانند گوگل.
وب سایتهایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست میآوردند و در صورت داشتن استراتژی سئو مناسب این بازدیدکنندگان میتوانند به مشتری تبدیل شوند.
آموزش سئو
در این ویدئو نیل پاتل در مورد نحوه یادگیری سئو، راه اندازی سریع سایت وردپرسی و اهمیت محتوای با کیفیت توضیح میدهد:
منابع سئو
کتاب ها ، پست های بلاگ ها، نقشه ها، مقالات و انتشارات
همگی این منابع ارزشمند به زبان انگلیسی هستند و توصیه میکنم اگر قصد دارید یک سئوکار حرفه ای شوید ابتدا مهارتهای زبانی خود را تقویت کنید. البته برخی از این منابع به فارسی هم ترجمه میشوند اما توصیه میکنم منابع را به زبان اصلی هم مطالعه کنید.
سئو نیاز به مطالعه فراوان و مداوم دارد. در این پست منابع آموزش سئو را به شما معرفی میکنم تا با استفاده از آنها سئو را بیاموزید و در مورد آن آپدیت باشید.
برای مشاهده هر منبع بر روی عنوان آن کلیک کنید.
سئو برای مبتدیان
لینک بالا مقدمه کاربردی برای سئو است که توسط گوگل ارائه شده است. اگر می خواهید سایت خود را سئو کنید یا سئو سایت خود را به یک سئوکار بسپارید، باید در حد توان در مورد آن اطلاعات کسب کنید. فهم آنچه گوگل در مورد سئو میگوید نقطه خوبی برای شروع است.
یکی دیگر از منابع سئو توسط Moz تهیه شده است. این راهنما نگاهی مفید در مورد عملکرد بهینه سازی موتور جستجو دارد.
موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟
این مطلب در مورد اصول چگونگی کراول یا پیمایش وب، ایندکس کردن و ارائه نتایج توسط گوگل بحث می کند.
یک سند ۳۲ صفحه ای که نحوه اجرای سئو را توضیح می دهد. این سند توسط گوگل در سال ۲۰۱۰ نوشته شده است.
در اولین روزهای پیدایش وب، لیست پستی برای کمک به نحوه برخورد با روبات های خزنده در سرورهای یکدیگر راه اندازی شد. اعضای این لیست راه حل هایی ارائه دادند که اکنون به عنوان فایل robots.txt شناخته میشوند.
اگر می خواهید در وب حضور داشته باشید، باید مقداری راجع به زبانی که وب توسط آن نوشته شده است بیاموزید. این مقدمه برای HTML بخشی از آن را برای شما بازگو میکند و کمی به تاریخچه فناوری پشت وب اشاره میکند.
راهنمای دیگری برای استفاده از HTML ، توسط Mark Pilgrim ، که چند سال در گوگل کار کرده است، و همچنین راهنماهای دیگری در مورد موضوعاتی مانند دسترس پذیری و پایتون نوشته است. این راهنما فراتر از بررسی اجمالی قوانین HTML است.
برای درک موتور جستجوی گوگل و اینکه چرا برخی سایت ها از بقیه رتبه بالاتری دارند، باید PageRank را بخوبی درک کنید. این مقاله ویکیپدیا اطلاعات خوبی ارائه میکند (حتی کارمندان گوگل هم به این مطلب رفرنس داده اند).
یک راهنمای سئو به سبک اینفوگرافی در ۹ فصل. اگر مایل به خواندن کتاب نیستید و چیزی کاملتر از یک توضیح ساده میخواهید این یک منبع خوب خواهد بود.
استانداردهای وب
استانداردهای وب، عبارتی است کلی در بحث ساختار و طراحی وب، شامل دستورها و قانونها و مشخصات فنی وضع شده از سوی کنسرسیوم جهانی وب (W3C)، که سیمای کلی و همه جنبههای شبکه جهانی وب را نمایش و شرح میدهند.
اطلاعات اضافی در مورد استانداردهای وب در منابع زیر قابل دسترسی است:
Web Content Accessibility Guidelines
W3C INternationalization Standards
چگونه سئو کار حرفه ای شویم ؟
هرچه وب سایت های با کیفیت و جدید بیشتری توسط موتورهای جستجو ایندکس می شوند، رقابت برای بالا بودن در صفحه نتایج به شدت افزایش می یابد.
از آنجا که گوگل به طور مرتب الگوریتم جستجوی خود را آپدیت میکند، به روز بودن در مورد تغییرات مهم است. مطالبی که ۲ سال پیش به شما گفته شده شاید امروز اصلا مهم نباشد.
به روز بودن در مورد تغییرات الگوریتم گوگل مهم است. البته چند اصل وجود دارد که دائمی هستند. به عنوان مثال، حفظ یک سایت با کیفیت با اطلاعات دقیق در اولویت قرار دارد، زیرا محتوا پادشاه است. این چیزها تغییر نمی کنند.
!Content is King
محتوا پادشاه است…
اما آگاهی از هرگونه تغییر یا بروزرسانی در دستورالعمل های گوگل و مطابقت با آنچه آنها به دنبال آن هستند نیز ضروری است. این منابع به شما کمک می کنند تا این کار را انجام دهید. آنها همچنین حاوی توصیه های کاملی هستند که می توانید برای سئو سایت خود استفاده کنید.
منابع اخبار و آپدیت های سئو
گوگل تعدادی صفحه اطلاعاتی و پشتیبانی را در اختیار شما قرار داده است که می توانید در مورد موتور جستجو و برخی از ویژگیهای ارائه شده اطلاعات بیشتری کسب کنید و به برخی دیگر از ویژگیهای موجود در آن متصل شوید.
یک منبع خوب و البته غیررسمی که در آن می توانید تاریخچه تغییرات الگوریتم گوگل را پیدا کنید.
Google Webmaster YouTube Channel
محتوای این کانال اغلب با پرسش و پاسخ از مت کاتس آپدیت میشود. اگر چیزی در مورد سئو حتما باید تماشا شود این ویدئوها است. هیچ حدس یا گمانی نیست بلکه اطلاعات دقیقی است که یک کارمند کلیدی در تیم جستجوی گوگل ارائه میدهد.
در این بلاگ موضوعات مختلفی در عرصه سئو پوشش داده شده است. انواع وبلاگ نویسان مهمان در آن فعال هستند.
آنها به شما کمک میکنند در سئو و بازاریابی بهتر باشید: آموزش های دقیق، مطالعات موردی و نظرات مختلفی از متخصصان بازاریابی و متخصصان صنعت
این سایت دارای مقالات خوبی در رابطه با سئو است.
مجموعه ای از پستهای HubSpot مربوط به سئو است.
آرون وال در جامعه سئو به خوبی شناخته شده است. این بلاگ وی است که بخشی از سایتش است.
یک نمای کلی درباره اخبار سئو ارائه میدهد.
در صنعت سئو Dave Naylor بسیار مورد احترام است. بلاگ او را بخوانید تا آخرین و جدیدترین دیدگاهها مطلع شوید. این بلاگ دارای تعداد زیادی پست جذاب و آموزشی است .
مجموعه ای از تمام پستهای برتر از انواع بلاگهای سئو که به طور مداوم آپدیت میشود.
منابع آموزش سئو
منابع زیر توسط موتورهای جستجو ارائه شده اند:
گوگل دستورالعملهای کیفیتی را برای قرار گرفتن در نتایج موتور جستجوی گوگل برای صاحبان سایت به اشتراک گذاشته است. اگر دوست دارید سایتی در بالای نتایج جستجو داشته باشید و میخواهید از مجازات شدن توسط موتور جستجو جلوگیری کنید، می بایست این دستورالعمل ها را با دقت مطالعه کنید.
Google Webmaster Central Help Forums
گوگل این فروم را فراهم کرده که در آن وب مسترها میتوانند سؤالاتی درباره وب سایتهایی که ممکن است در اختیارشان باشند قرار دهند، و همکاران و شرکت کنندگان در انجمن های و کارمندان گوگل اغلب به سؤالات مطرح شده در این بخش ها پاسخ میدهند. اگر اتفاقی برای سایت شما افتاد که ممکن است در مورد آن سؤالی داشته باشید، این فروم ممکن است مکانی برای دریافت پاسخ هایی مفید باشد.
اینها صفحاتی از گوگل برای طراحان وب و توسعه دهندگان وب هستند و غالباً مکان خوبی برای یادگیری در مورد ویژگی هایی که گوگل ارائه می دهد از جمله اطلاعات در مورد داده های ساختار یافته هستند.
جایی که می وانید در مورد اصطلاحات و عبارات مختلف مورد علاقه جستجو کنندگان در طول زمان اطلاعات کسب کنید.
Google Rich Results Testing Tool
منبعی که برای آزمایش Schema Markup که به صفحه اضافه میکنید استفاده میشود.
Google Mobile Friendly Testing Tool
شما باید صفحات خود را بررسی کنید تا ببینید که چقدر خوب در موبایل کار میکنند.
فهرست راهنمای کسب و کار گوگل و جایی که سایت خود را ثبت میکنید تا در نقشه های گوگل درج شود.
اگر در مورد موتور جستجو یاهو سؤالی دارید، این مکانی است که شاید بتوانید جواب آن را پیدا کنید.
پاسخ Bing به Webmaster Tools گوگل (که بعدا به Google Search Console تبدیل شد)، و ابزارهای آن شبیه به ابزارهای قدیمی وب مستر گوگل به نظر میرسد.
نسخه موتور جستجوی بینگ مشابه Google My Business؛ یک دایرکتوری کسب و کار است.
جایی که شغل خود را برای ثبت در لیست Apple Maps ارائه میکنید.
اطلاعات مربوط به نقشه های سایت XML از گوگل، یاهو و مایکروسافت، که یک رویکرد قابل خواندن با ماشین را توصیف می کند. سایت مپ که توسط رباتهای خزنده قابل خواندن است می تواند به ایندکس شدن بهتر صفحات سایت ها در موتورهای جستجو کمک کند.
یک مقاله گوگل با عنوان Sitemaps: Above and Beyond the Crawl of Duty در مورد برخی از مزایای استفاده از نقشه سایت XML و برخی از راهکارهای مختلف برای تنظیم یک نقشه سایت XML در سایتهای بزرگتر بحث می کند و توصیه میکنم برای درک بهتر نقشه سایت XML آن را مطالعه کنید.
منابع سئو گوگل
بلاگ گوگل که در آن بر ویژگیهای جدید موتور جستجو متمرکز شده است.
این بلاگ برای جستجو گوگل اختصاص داده شده است.
در بلاگ Google AI، گزارشهای تحقیقات انجام شده توسط محققین گوگل ارائه شده است. این تحقیقات که از پیشرفته ترین موارد موجود در این زمینه است از هوش مصنوعی در محصولات و دامنه های جدید استفاده می کند، و گوگل ابزارهایی را توسعه میدهد برای اطمینان از اینکه همه افراد به AI دسترسی دارند.
شرکت DeepMind Technologies یک شرکت هوش مصنوعی در انگلستان است که در سپتامبر ۲۰۱۰ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۴ توسط گوگل خریداری شد. در سال ۲۰۱۵ ، این شرکت به یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به Alphabet Inc تبدیل شد.
منابع سئو بینگ
این بلاگ به شما بینش عمیق تری از اخبار، روندها، افراد و فناوریهای موجود در بینگ میدهد.
نتیجه گیری
بنابراین، آیا با استفاده از ابزارها، مطالعه بلاگ ها و منابع آموزش سئو و صحبت با کارشناسان حوزه، شما را به صدر یک صفحه نتایج میرساند؟
جواب منفی است.
نکته مهم در مورد سئو این است که همه این موارد باید به تولید محتوای با کیفیت ختم شود. سپس، محتوا را ترویج کرده و مطمئن شوید که پخش میشود.
زیرا در پایان سئو با یک کسب و کار تفاوت چندانی ندارد. برای رسیدن به رتبه ۱ آنچیزی که افراد بدنبال آن هستند و اطلاعات دقیق مورد نیازشان را ارائه کنید. اگر سئو را دقیقا درست انجام دهید اما از کیفیت غافل شوید، تلاشهای شما نتیجه ای در پی نخواهد داشت. شما باید با سئو آشنا بوده و یک سایت با کیفیت داشته باشید.
امیدوارم این منابع برای شما مفید و آموزنده باشد. اگر سوالی دارید کامنت بگذارید.