سئو مگ
آموزش رایگان و حرفه ای سئو و بهینه سازی سایت

منابع آموزش سئو | رایگان و آپدیت شده برای سال ۲۰۲۰

0 25

برای موفقیت در سئو با درک مخاطبی که سایت را برای آنها ایجاد کرده اید شروع کنید. نیازهای اطلاعاتی آنها را پیدا کرده و ببینید با چه مشکلاتی روبرو هستند. بعلاوه از چه کلماتی برای توصیف کالا و خدمات شما استفاده میکنند و چه چیزی را جستجو کرده و انتظار دارند در صفحات سایت شما چه چیزی را مشاهده کنند. سپس منابع آموزش سئو را هم بدقت مطالعه و دنبال کنید …

سئو چیست

بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو (Search Engine Optimization یا به طور مخفف SEO) مجموعه فعالیتهایی است برای بهتر دیده شدن یک وبسایت یا یک صفحه از یک سایت در نتایج جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو مانند گوگل.

وب سایتهایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند و در صورت داشتن استراتژی های مناسب این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند.

آموزش سئو

در این ویدئو نیل پاتل در مورد نحوه یادگیری سئو، راه اندازی سریع سایت وردپرسی و اهمیت محتوای با کیفیت توضیح می‌دهد:

 

منابع سئو

کتاب ها ، پست های بلاگ ها، نقشه ها، مقالات و انتشارات

همگی این منابع ارزشمند به زبان انگلیسی هستند و توصیه می‌کنم اگر قصد دارید یک سئوکار حرفه ای شوید ابتدا مهارتهای زبانی خود را تقویت کنید. البته برخی از این منابع به فارسی هم ترجمه می‌شوند اما توصیه میکنم منابع را به زبان اصلی هم مطالعه کنید.

سئو نیاز به مطالعه فراوان و مداوم دارد. در این پست منابع آموزش سئو را به شما معرفی می‌کنم تا با استفاده از آنها سئو را بیاموزید و در مورد آن آپدیت باشید.

برای مشاهده هر منبع بر روی عنوان آن کلیک کنید.

سئو برای مبتدیان

راهنمای شروع بهینه سازی

لینک بالا مقدمه کاربردی برای سئو است که توسط گوگل ارائه شده است. اگر می خواهید سایت خود را سئو کنید یا سئو سایت خود را به یک سئوکار بسپارید، باید در حد توان در مورد آن اطلاعات کسب کنید. فهم آنچه گوگل در مورد سئو می‌گوید نقطه خوبی برای شروع است.

راهنمای سئو برای مبتدیان

یکی دیگر از منابع سئو توسط Moz تهیه شده است. این راهنما نگاهی مفید در مورد عملکرد بهینه سازی موتور جستجو دارد.

موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

این مطلب در مورد اصول چگونگی کراول یا پیمایش وب، ایندکس کردن و ارائه نتایج توسط گوگل بحث می کند.

راهنمای سئو برای مبتدیان

یک سند ۳۲ صفحه ای که نحوه اجرای سئو را توضیح می دهد. این سند توسط گوگل در سال ۲۰۱۰ نوشته شده است.

استاندارد بستن دسترسی ربات ها

در اولین روزهای پیدایش وب، لیست پستی برای کمک به نحوه برخورد با روبات های خزنده در سرورهای یکدیگر راه اندازی شد. اعضای این لیست راه حل هایی ارائه دادند که اکنون به عنوان فایل robots.txt شناخته می‌شوند.

استاندارد HTML

اگر می خواهید در وب حضور داشته باشید، باید مقداری راجع به زبانی که وب توسط آن نوشته شده است بیاموزید. این مقدمه برای HTML بخشی از آن را برای شما بازگو می‎‌کند و کمی به تاریخچه فناوری پشت وب اشاره میکند.

Dive into HTML5

راهنمای دیگری برای استفاده از HTML ، توسط Mark Pilgrim ، که چند سال در گوگل کار کرده است، و همچنین راهنماهای دیگری در مورد موضوعاتی مانند دسترس پذیری و پایتون نوشته است. این راهنما فراتر از بررسی اجمالی قوانین HTML است.

PageRank

برای درک موتور جستجوی گوگل و اینکه چرا برخی سایت ها از بقیه رتبه بالاتری دارند، باید PageRank را بخوبی درک کنید. این مقاله ویکی‌پدیا پیشینه خوبی فراهم می‌کند (حتی کارمندان گوگل هم به این مطلب رفرنس داده اند).

Quick Sprout’s Guide to SEO

یک راهنمای سئو به سبک اینفوگرافی در ۹ فصل. اگر مایل به خواندن کتاب نیستید و چیزی کاملتر از یک توضیح ساده می‌خواهید این یک منبع خوب خواهد بود.

منابع آموزش سئواستانداردهای وب

استانداردهای وب، عبارتی است کلی در بحث ساختار و طراحی وب، شامل دستورها و قانونها و مشخصات فنی وضع شده‌ از سوی کنسرسیوم جهانی وب (W3C)، که سیمای کلی و همه جنبه‌های شبکه جهانی وب را نمایش و شرح می‌دهند.

اطلاعات اضافی در مورد استانداردهای وب در منابع زیر قابل دسترسی است:

Web Content Accessibility Guidelines

RFC Search

W3C INternationalization Standards

چگونه سئو کار حرفه ای شویم ؟

هرچه وب سایت های با کیفیت و جدید بیشتری توسط موتورهای جستجو ایندکس می شوند، رقابت برای بالا بودن در صفحه نتایج به شدت افزایش می یابد.

از آنجا که گوگل به طور مرتب الگوریتم جستجوی خود را آپدیت می‌کند، به روز بودن در مورد تغییرات مهم است. مطالبی که ۲ سال پیش به شما گفته شده شاید امروز اصلا مهم نباشد.

به روز بودن در مورد تغییرات الگوریتم گوگل مهم است. البته چند اصل وجود دارد که دائمی هستند. به عنوان مثال، حفظ یک سایت با کیفیت با اطلاعات دقیق در اولویت قرار دارد، زیرا محتوا پادشاه است. این چیزها تغییر نمی کنند.

!Content is King

محتوا پادشاه است…

اما آگاهی از هرگونه تغییر یا بروزرسانی در دستورالعمل های گوگل و مطابقت با آنچه آنها به دنبال آن هستند نیز ضروری است. این منابع به شما کمک می کنند تا این کار را انجام دهید. آنها همچنین حاوی توصیه های کاملی هستند که می توانید برای سئو سایت خود استفاده کنید.

منابع اخبار و آپدیت های سئو

Google Webmaster Central

گوگل تعدادی صفحه اطلاعاتی و پشتیبانی را در اختیار شما قرار داده است که می توانید در مورد موتور جستجو و برخی از ویژگیهای ارائه شده اطلاعات بیشتری کسب کنید و به برخی دیگر از ویژگیهای موجود در آن متصل شوید.

Google Algorithm Changelog

یک منبع خوب و البته غیررسمی که در آن می توانید تاریخچه تغییرات الگوریتم گوگل را پیدا کنید.

Google Webmaster YouTube Channel

محتوای این کانال اغلب با پرسش و پاسخ از مت کاتس آپدیت می‌شود. اگر چیزی در مورد سئو حتما باید تماشا شود این ویدئوها است. هیچ حدس یا گمانی نیست بلکه اطلاعات دقیقی است که یک کارمند کلیدی در تیم جستجوی گوگل ارائه میدهد.

Moz Blog

در این بلاگ موضوعات مختلفی در عرصه سئو پوشش داده شده است. انواع وبلاگ نویسان مهمان در آن فعال هستند.

Ahrefs

آنها به شما کمک می کنند در سئو و بازاریابی بهتر باشید: آموزش های دقیق، مطالعات موردی و نظرات مختلفی از متخصصان بازاریابی و متخصصان صنعت

Search Engine Land

این صفحه دارای مقالات خوبی در رابطه با سئو است.

HubSpot SEO Posts

مجموعه ای از پست های HubSpot مربوط به سئو است.

SEO Book Blog

آرون وال در جامعه سئو به خوبی شناخته شده است. این بلاگ وی است که بخشی از سایتش است.

SEO Roundtable

یک نمای کلی درباره اخبار سئو ارائه می دهد.

Search Engine Guide

در صنعت سئو  Dave Naylor بسیار مورد احترام است. بلاگ او را بخوانید تا آخرین و جدید ترین دیدگاه ها را بدست آورید. دارای تعداد زیادی پست جذاب و آموزشی است .

Alltop SEO

مجموعه ای از تمام پست های برتر از انواع بلاگ های سئو که به طور مداوم آپدیت می شود.

منابع آموزش سئو

منابع زیر توسط موتورهای جستجو ارائه شده اند:

Google Webmaster Guidelines

گوگل دستورالعملهای کیفیتی را برای قرار گرفتن در نتایج موتور جستجوی گوگل برای صاحبان سایت به اشتراک گذاشته است. اگر دوست دارید سایتی در بالای نتایج جستجو داشته باشید و می‌خواهید از مجازات شدن توسط موتور جستجو جلوگیری کنید، می بایست این دستورالعمل ها را با دقت مطالعه کنید.

Google Webmaster Central Help Forums

گوگل این فروم را فراهم کرده که در آن وب مسترها می‌توانند سؤالاتی درباره وب سایتهایی که ممکن است در اختیارشان باشند قرار دهند، و همکاران و شرکت کنندگان در انجمن های و کارمندان گوگل اغلب به سؤالات مطرح شده در این بخش ها پاسخ می‌دهند. اگر اتفاقی برای سایت شما افتاد که ممکن است در مورد آن سؤالی داشته باشید، این فروم ممکن است مکانی برای دریافت پاسخ هایی مفید باشد.

Google Developers

اینها صفحاتی از گوگل برای طراحان وب و توسعه دهندگان وب هستند و غالباً مکان خوبی برای یادگیری در مورد ویژگی هایی که گوگل ارائه می دهد از جمله اطلاعات در مورد داده های ساختار یافته هستند.

Google Trends

جایی که می توانید در مورد اصطلاحات و عبارات مختلف مورد علاقه جستجو کنندگان در طول زمان اطلاعات کسب کنید.

Google Rich Results Testing Tool

منبعی که برای آزمایش Schema Markup که به صفحه اضافه می‌کنید استفاده می شود.

Google Mobile Friendly Testing Tool

شما باید صفحات خود را بررسی کنید تا ببینید که چقدر خوب در موبایل کار می کنند.

Google My Business

فهرست راهنمای کسب و کار گوگل و جایی که سایت خود را ثبت میکنید تا در نقشه های گوگل درج شود.

Yahoo Search Help

اگر در مورد موتور جستجو یاهو سؤالی دارید، این مکانی است که شاید بتوانید جواب آن را پیدا کنید.

Webmaster Central – Bing

پاسخ Bing به Webmaster Tools گوگل (که بعدا به Google Search Console تبدیل شد)، و ابزارهای آن شبیه به ابزارهای قدیمی وب مستر گوگل به نظر می‎رسد.

Bing Places for Business

نسخه موتور جستجوی بینگ مشابه Google My Business؛ یک دایرکتوری کسب و کار است.

Apple Maps Connect

جایی که شغل خود را برای ثبت در لیست Apple Maps ارائه می‌کنید.

Sitemaps

اطلاعات مربوط به نقشه های سایت XML از گوگل، یاهو و مایکروسافت، که یک رویکرد قابل خواندن با ماشین را توصیف می کند. سایت مپ که توسط رباتهای خزنده قابل خواندن است می تواند به ایندکس شدن بهتر صفحات سایت ها در موتورهای جستجو کمک کند.

یک مقاله گوگل با عنوان Sitemaps: Above and Beyond the Crawl of Duty در مورد برخی از مزایای استفاده از نقشه سایت XML و برخی از راهکارهای مختلف برای تنظیم یک نقشه سایت XML در سایتهای بزرگتر بحث می کند و توصیه میکنم برای درک بهتر نقشه سایت XML آن را مطالعه کنید.

منابع آموزش سئومنابع سئو گوگل

The Keyword

بلاگ گوگل که در آن بر ویژگیهای جدید موتور جستجو متمرکز شده است.

The Official Google Blog

این بلاگ برای جستجو گوگل اختصاص داده شده است.

Google AI Blog

در بلاگ Google AI، گزارشهای تحقیقات انجام شده توسط محققین گوگل ارائه شده است. این تحقیقات که از پیشرفته ترین موارد موجود در این زمینه است از هوش مصنوعی در محصولات و دامنه های جدید استفاده می کند، و گوگل ابزارهایی را توسعه می‌دهد برای اطمینان از اینکه همه افراد به AI دسترسی دارند.

Deepmind

شرکت DeepMind Technologies یک شرکت هوش مصنوعی در انگلستان است که در سپتامبر ۲۰۱۰ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۴ توسط گوگل خریداری شد. در سال ۲۰۱۵ ، این شرکت به یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به Alphabet Inc تبدیل شد.

منابع سئو بینگ

Bing Blogs

این بلاگ به شما بینش عمیق تری از اخبار، روندها، افراد و فناوریهای موجود در بینگ می‌دهد.

نتیجه گیری

بنابراین، آیا با استفاده از ابزارها، مطالعه بلاگ ها و منابع آموزش سئو و صحبت با کارشناسان حوزه، شما را به صدر یک صفحه نتایج می‌رساند؟

جواب منفی است.

نکته مهم در مورد سئو این است که همه این موارد باید به تولید محتوای با کیفیت ختم شود. سپس، محتوا را ترویج کرده و مطمئن شوید که پخش می‌شود.

زیرا در پایان سئو با یک کسب و کار تفاوت چندانی ندارد. برای رسیدن به رتبه ۱ آنچیزی که افراد بدنبال آن هستند و اطلاعات دقیق مورد نیازشان را ارائه کنید. اگر سئو را دقیقا درست انجام دهید اما از کیفیت غافل شوید، تلاشهای شما نتیجه ای در پی نخواهد داشت. شما باید با سئو آشنا بوده و یک سایت با کیفیت داشته باشید.

امیدوارم این منابع برای شما مفید و آموزنده باشد. اگر سوالی دارید کامنت بگذارید.

منبع SEO by the Sea Neil Patel

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.