روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت و افزایش نرخ تبدیل

0 87

هر فرد می‌تواند یک وب سایت را برای رسیدن به هدفی که در ذهن دارد، راه اندازی کند. برخی این کار را با اهداف اجتماعی یا سیاسی انجام می دهند، در حالی که بسیاری از افراد این کار را برای کسب درآمد انجام می‌دهند. 

هدف هر چه باشد، وبمسترها اساسا نگران نرخ تبدیل هستند. تبدیل (Conversion) می تواند به صورت اشتراک در خبرنامه، وارد کردن اطلاعات در فرم تماس یا بازدید کننده ای که خریدار یک محصول یا خدمت است باشد.

در حالی که افزایش ترافیک و رتبه بالاتر در نتایج جستجو شاخص های مهم موفقیت وب سایت هستند، هیچ چیز مانند نرخ تبدیل به یک وبمستر کمک نمی‌کند که بفهمد آیا کارش را درست انجام می‌دهد.

شما می‌توانید ترافیک زیاد و رتبه های بالای گوگل را در اختیار داشته باشید ولی با این حال تعداد کم یا هیچ نرخ تبدیلی نداشته باشید.

عوامل زیادی بر میزان نرخ تبدیل تاثیر می گذارند. با این حال، افراد زیادی نمیدانند که روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت یکی از مهمترین آنهاست.

رنگ ها ظاهر یک وب سایت را زیبا می کنند، اما کار آنها بیش از این است. رنگ های مورد استفاده در وب سایت شما همچنین می‌تواند در بازدید کنندگان واکنش ها، احساسات و نگرش های خاصی ایجاد کنند.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایتبه عنوان یک گرایش از رشته روانشناسی رفتاری، روانشناسی رنگ ها به دنبال این است که چگونه رنگ بر رفتار انسان تاثیر می‌گذارد. این رشته رنگ ها و احساسات، نگرش ها و ارزش های مرتبط با آنها را مطالعه می کند.

آبی

آبی همیشه با آرامش و متانت پیوند خورده است. بعلاوه یک رنگ سرد است و اعتقاد بر این است که رنگ آبی می‌تواند فشار خون و ضربان قلب را پایین بیاورد.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

به عنوان یک اصطلاح در زبان انگلیسی، آبی مترادف با غم و اندوه است.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

آبی یک رنگ محبوب برای کسب و کارها است؛ زیرا این رنگ نشان دهنده ثبات، قابلیت اطمینان، امنیت، هوش و اعتماد است، کیفیت هایی که سازمانها مایل به داشتن و ارائه کردن به جامعه هستند.

قرمز

اگر شما یک بازاریاب هستید و می خواهید حس فوریت ایجاد کنید، هیچ رنگی بهتر از قرمز وجود ندارد.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

مثلا یک آگهی برای حراج کل اجناس، با یک پس زمینه بسیار قرمز می تواند حس مسابقه را در افراد تحریک کند. به احتمال زیاد، آنها به بخش فروش مراجعه خواهند کرد تا تخفیف های ارائه شده از دست نروند.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

قرمز همچنین معمولا به عنوان رنگ شور و هیجان شناخته می‌شود، که می تواند عشق، حسادت و خطر را بیان کند.

زرد

به عنوان رنگ آفتاب، زرد به طور طبیعی به افراد حس شادابی و خوش بینی را القا می کند.

علاوه بر آن بعضی از مردم ادعا می کنند که دیدن هر چیز زردی باعث می شود که آنها کمی احساس جوانتر بودن کنند.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

با این حال استفاده بیش از حد از رنگ زرد میتواند خسته کننده و غافلگیر کننده باشد. هنگام طراحی وب سایت خود، در استفاده از رنگ زرد زیاده روی نکنید.

نارنجی

هنگامی که زرد و قرمز را مخلوط می کنید رنگ نارنجی بوجود می آید. در نتیجه، پیوندهای هر دو رنگ در مورد نارنجی نیز صدق میکند.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

مانند زرد، نارنجی نیز حس شادی در افراد بوجود می آورد. بعلاوه مثل رنگ قرمز احساس فوریت را نیز ایجاد می‌کند. اگر مایل به جلب توجه بازدیدکنندگان باشید نارنجی یک رنگ عالی برای استفاده است. به همین دلیل است که بسیاری از طراحان وب ترجیح می دهند از دکمه های کال تو اکشن (فراخوان) نارنجی استفاده کنند.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

سفید

در کشورهای غربی، سفید تا حد زیادی با بی گناهی یا خلوص ارتباط دارد. همچنین با پاکیزگی و بهداشت مرتبط است، که احتمالا به همین دلیل است که بیشتر در صنعت مراقبت های بهداشتی استفاده می‌شود. لباس فرم سفید و دیوارهای سفید در تجهیزات پزشکی مانند بیمارستان ها، درمانگاه ها و آزمایشگاه ها استاندارد است.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

سبز

استفاده از سبز تقریبا برای آگهی های تبلیغاتی، وب سایت ها و سایر مواد بازاریابی برای هر چیزی که مربوط به نگرانی های زیست محیطی می‌شود، مورد توجه است.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

سبز، با این حال، نیز با قاطعیت تصمیم همراه است. مانند آبی، سبز چشم نواز است و باعث آرامش، صلح و تمدد اعصاب می شود.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

سیاه

اغلب سیاه ممکن است با مرگ، عذاب و غم و اندوه همراه باشد، اما بیشتر از آن است.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

رنگ سیاه دارای ظرافت و پیچیدگی است که باعث می شود انتخابی محبوب برای تبلیغات لوازم آرایشی، مد و محصولات لوکس باشد.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

دلیلی وجود دارد که چرا عبارت “سیاه زیبا است” ابداع شده است. سیاه برای القای قدرت و جسارت نیز عالی است.

روانشناسی رنگ کلید موفقیت است

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت برای طراحان وب و بازاریابان، در درک رنگها و رفتارهای انسانی مرتبط با هر رنگ یک عنصر کلیدی برای موفقیت است.

تا زمانی که آنها رنگ ها را به صورت عاقلانه انتخاب کنند، احتمال بیشتری وجود دارد تا واکنش های مورد انتظارشان مانند نرخ تبدیل را به دست آورند.

با این حال، باید گفت که پیوند های رفتاری ساخته شده توسط روانشناسی رنگ، به هیچ وجه بی عیب نیستند. ترجیحات شخصی و تجربیات ما باعث می‌شود رنگ ها را متفاوت ببینیم و به آنها واکنش نشان دهیم.

با این حال، تداعی هایی که توسط روانشناسی رنگ تعریف شده اند، به حقیقت نزدیک هستند. روانشناسی رنگ به طور کلی پیوندهای رفتاری درستی در مورد رنگ ها ارائه می‌دهند، چیزی که طراحان وب و بازاریابان از دست نمی‌دهند. اگر این تداعی ها نزدیک به واقعیت نبودند، این افراد روانشناسی رنگ را برای کار خود اعمال نمی‌کردند.

انتخاب رنگ برای افزایش نرخ تبدیل

اگر کسب و کار شما می‌تواند در زمینه های ذکر شده در این مقاله طبقه بندی شود، طبیعی است که شما رنگ هایی را انتخاب کنید که با آنها مرتبط است: سبز برای عوامل محیط زیستی یا محصولات، سفید برای نگرانی های مربوط به مراقبت های بهداشتی، و غیره.

با این حال، به طور کلی ابتدا باید بازار هدف خود را بررسی کنید، زیرا این بهترین روش برای تعیین رنگی است که باعث خواهد شد بازدیدکنندگان به نحوی که شما مایل هستید واکنش نشان دهند. تحقیق شما باید جنسیت، سن، فرهنگ تربیتی و سایر عوامل ضروری را در نظر بگیرد.

به عنوان مثال، زنان و مردان، ترجیحات رنگی خود را دارند. اگر شما به یکی یا هر دو آنها میفروشید، پس نیاز است که بفمهید چه رنگ هایی را دوست دارند و طرح یا اسکیم را در طراحی وب سایت خود اعمال کنید.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

اگر وب سایت شما برای کودکان طراحی شده باشد، می توانید در طراحی وب از رنگ های پر جنب و جوش مانند زرد، سبز و حتی قرمز استفاده کنید.

انجام آزمون A / B همچنین یک راه عالی برای پیدا کردن این است که چه ترکیبات رنگی بهترین عملکرد را برای تولید لید و در نهایت تبدیل شدن به خریدار دارد.

منبع Jeffbullas

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.