تاثیر الگوریتم برت بر سئو سایت فروشگاهی

0 140

الگوریتم برت BERT گوگل که هفته گذشته منتشر شد، آخرین تلاش این شرکت برای درک هدف از عبارتهای جستجو شده است. برای سایتهای فروشگاهی، جزئیات منحصر به فرد در صفحات محصول اکنون می توانند ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتری را با نیت خرید بالا کسب کنند.

الگوریتم برت BERT

برت Bert یک الگوریتم متن باز (Open Source) گوگل است که می تواند مفهوم هر کلمه را در یک جستجو با توجه به دیگر کلمات آن پردازش کند.

بهترین کاری که برت انجام می‌دهد بررسی حروف اضافه مانند به و با است.

الگوریتم BERT جایگزین RankBrain نمی‌شود (رنک برین هم الگوریتم دیگر گوگل است که در سال ۲۰۱۵ برای درک هدف جستجو ارائه شد). درعوض، هر دو الگوریتم RankBrain و BERT، که بطور همزمان اعمال می‌شوند، می‌توانند به رمزگشایی نیت و هدف جستجو و ارائه مناسب ترین نتایج جستجو کمک کنند.

گوگل چند مثال را ذکر کرد شامل جستجو برای عبارت brazil traveler to USA need a visa.

قبلاً، گوگل نتایج ارگانیک مربوط به ویزای هر دوی امریکا و برزیل را نشان می داد زیرا اهمیت حرف اضافه به (to) را درک نمی‌کرد. اما اکنون، نتایج فقط اطلاعاتی را برای مسافران به امریکا نشان می دهد.

الگوریتم برت
brazil traveler to USA need a visa

با فعال شدن الگوریتم BERT در امریکا در تاریخ ۲۵ اکتبر، نتایج جستجوی ارگانیک گوگل و اسنیپت ویژه به ارائه نتایج مرتبط تربرای عبارتهای جستجو شده پیچیده نزدیکتر شده اند، جستجوهایی مانند جستجوهای فروشگاهی طولانی یا دم بلند (Long-Tail).

صفحات محصول

صفحات محصول و فیلترهای محصول برای جستجوهای حاوی کلمات کلیدی طولانی رتبه بهتری دارند. بنابراین این صفحات بیشترین پتانسیل را دارند که از BERT بهره ببرند. اهمیت حروف اضافه به ویژه در مورد ویژگی های محصول، مانند رنگ، اندازه و مواد آن کاربرد دارد.

تمام جزئیات محصول که خریداران جستجو می کنند را تصور کنید. این جزئیات اغلب شامل نام محصولات و ویژگی های مرتبط هستند که با حروف اضافه به آنها وصل میشود، که در مثالهای زیر نشان داده شده است.

  • خرید کفش مناسب پیاده روی برای افراد میانسال
  • بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۱۰ میلیون
  • حلقه نامزدی الماس تک نگین با گل رز طلا

اینکه چگونه صفحات محصول شما این جزئیات را بیان میکند در الگوریتم BERT مهمتر است. این فرصتی برای بهینه سازی توضیحات محصولات پرفروش شما با محتوایی است که هیچ سایتی دیگری از آن استفاده نمی کند.

با استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی، شما برخی از ویژگی های کالایی که جستجو کنندگان به آنها علاقه مند هستند را می‌دانید. خریداران به گوگل می‌گویند که با جستجوی عبارتی می‌خواهند چه چیزی را بخرند. گوگل این داده ها را در Keyword Planner خود به اشتراک می‌گذارد.

سئو سایت فروشگاهی

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که این ویژگی ها در توضیحات صفحه محصول شما باشد. به عنوان مثال، برای به دست آوردن جستجوی بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۱۰ میلیون، یک فروشگاه می‌تواند در توضیحات این نکته را روشن کند که لپتاپ ها زیر ۱۰ میلیون تومان و مخصوص گیمینگ هستند.

علاوه بر این، فروشگاه باید تمام مدلهای دیگر لپتاپ با قیمتهای متنوع را لیست کند. چگونگی انجام این کار بسیار مهم است. تصاویر رنگی به موتورهای جستجو کمکی نمی کنند. و فقط لیست کردن نام لپتاپ ها به خریداران کمک نمی کند. بلکه هر دوی اینها لازم هستند: تصویری برای خریداران و تگ متنی برای موتورهای جستجو.

با این حال این استراتژی را با دقت مدیریت کنید. فقط صفحات با فیلترهای با ارزش بالا را ایندکس کنید. به عنوان مثال ، مطابق داده های Keyword Planner ، فیلترهای حلقه برای طلای زرد و گل رز از ارزش ارگانیک بیشتری نسبت به فیلتر قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار برخوردار هستند.

ترافیک ارگانیک مرتبط

برای عبارتهای جستجوی شامل هر دوی محصول و ویژگی ها، گوگل بین نمایش صفحات جزئیات محصول و شبکه های محصول فیلتر شده مردد است. هرچه جستجوها پیچیده تر شوند – مانند آنهایی که دارای ویژگی های محصول هستند – نتایج جستجو می تواند شامل هر دو نوع صفحه باشد. اما صفحات جزئیات محصول معمولا رتبه بالاتری دارند.

الگوریتم جستجوی گوگل هنوز تفاوت های ظریف زبان انسانی را کاملاً درک نمی کند. اما الگوریتم برت BERT کمک می کند. با توانایی خود برای ارزیابی کل عبارت جستجو شده، از جمله حروف اضافه، BERT به سایت های فروشگاهی فرصتی برای دریافت ترافیک جستجوی ارگانیک مرتبط تر به جزئیات محصول و صفحات شبکه محصول ارائه می دهد.

منبع Practical Ecommerce

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.